Na 27. edycję Wörtherseetour, która odbędzie się pod koniec maja w Austrii, Audi przygotowało model studyjny wywodzący się z A3. Producent z Ingolstadt chce w ten sposób ukazać możliwości silników wysokoprężnych z wyścigów Le Mans i amerykańskiego Le Mans Series.
Nadwozie ma wiele zmian. Do nich należy zaliczyć spoiler na przednim zderzaku, a nad nim duże otwory użebrowanego wlotu powietrza chłodnicy single-frame. Poszerzone błotniki, dyfuzor w tylnym zderzaku i spoiler dociskowy. Body-kit został wykonany w stylu A4 DTM.
Dopełnieniem są przednie reflektory bi-ksenonowe i diodowe światła dzienne. Nadwozie jest dwukolorowe w kombinacji lakieru Ibis White i Briliant Red, które nawiązuje do austriackiej flagi. Ósemka na drzwiach oznacza rok 2008. Sportowe wnętrze inspirowane jest Audi R8. Silnik o pojemności skokowej 2,0 l TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail ma moc 165 kW i maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1750 obr./min. Pozwala to na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w ciągu 6,6 sekundy oraz rozwijanie maksymalnej prędkości 240 km/h.Jednostka napędowa wywodzi się z seryjnego 2,0 TDI CR (103 lub 125 kW), który montowany jest do różnych modeli Audi i VW. W odróżnieniu od wersji produkcyjnej w A3 TDI clubsport ma on większe kanały ssące i większą możliwość zmiany geometrii łopatek turbosprężarki. Spełnia o normę ograniczającą emisję szkodliwych spalin - Euro 5, która będzie obowiązywała od 2010 roku.
Z jednostka napędowa współpracuje sześciostopniowa przekładnia manualna.