Awangardowa bryła crossovera Audi ma 4,38 m długości, 1,6 m wysokości i aż 1,82 m szerokości. Pod maską będzie pracować m.in silnik TDI wykorzystując technologię Bluetec osiągający maksymalnie 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Napęd Quattro przekazywany jest za pomocą dwupłytkowego sprzęgła Haldex na koła przednie. W razie poślizgu kół przedniej osi system kieruje 40% mocy na koła tylnej osi. W koncepcyjnym Audi zamontowano automatyczną skrzynię S Tronic, ceramiczne tarcze hamulcowe, oraz MMI - system zarządzania poszczególnymi funkcjami auta. Za jego pomocą zmienić można nastawy zawieszenia, szybkość zmiany kolejnych przełożeń w skrzyni biegów, czy siłę tłumienia amortyzatorów. Kierowca wybrać może także tryb "efficiency", który ustawia parametry pod kątem jak najniższego zużycia paliwa. Seryjny model zostanie zaprezentowany podczas wrześniowych targów IAA we Frankfurcie. źrółdło: Mototarget
Audi Cross Coupe
Nowy model będzie zbudowany na płycie podłogowej Volkswagena Tiguana i będzie korzystać z jego rozwiązań technicznych. W przeciwieństwie do potężnego Q7, nowy SUV ma spodobać się młodszym.