Audi to marka premium, która kojarzy się z modernistyczną stylistyką, doskonałym napędem na wszystkie koła quattro czy nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. W ostatnim czasie dominującym akcentem stają się dodatkowo modele z napędem elektrycznym.
W tym względzie niemiecka marka nie tylko nie zwalnia tempa, a wręcz rozszerza rynkową ekspansję. Wprowadzenie w 2018 r. modelu e-tron do oferty okazało się tylko początkiem. Wówczas w sprzedaży pojawił się tradycyjny SUV.
Audi e-tron Sportback – SUV o charakterze coupe
Teraz jego portfolio powiększono o odmianę Sportback. W jej ramach jest jeszcze odmiana S, która stała się propozycją dla kierowców potrzebujących, jak największych wrażeń podczas prowadzenia samochodu.,
Dynamiczne geny wyczuwa się już przy pierwszym kontakcie. Z przodu dominuje potężny grill, który dodaje autu sportowej solidności. Jednak w przypadku Sportbacka clou programu stanowi dynamicznie zarysowany tył, który nawiązuje do modeli coupé – dach obniża się i płynnie przechodzi w klapę bagażnika.
Audi nie pozwoliło sobie na żadne kompromisy i sportowa stylistyka nie kłóci się z praktycznością. E-tron Sportback to przestronny SUV, który zapewnia pasażerom wyjątkowo komfortowe warunki podróżowania w przytulnym wnętrzu wykończonym materiałami o najwyższej jakości. Do tego dochodzi bagażnik o pojemności aż 615-1655 l.
Audi e-tron Sportback – mocy pod dostatkiem
Jak przystało na model ze sportowymi cechami, do napędu użyto wyłącznie mocnych silników. Już bazowy, 313-konny pozwala rozpędzić auto do 100 km/h po 6,8 s, a odmiana generująca 408 KM zapewnia sprint do „setki” po 6,6 s –w fazie boost nawet 5,7 s.
Czujecie niedosyt? Spokojnie, przecież w ofercie jest jeszcze nowość w postaci topowej wersji S, której 503-konna jednostka katapultuje auto do 100 km/h po piorunujących 4,5 s, a maksymalnie można autem jechać 210 km/h.
Audi e-tron Sportback ma na pokładzie akumulatory o pojemności 95 kWh. Zgromadzony w nich prąd wystarczy na pokonanie maksymalnie 422 km. Przy takim zasięgu samochód może być z powodzeniem użytkowany nie tylko do jazdy w mieście, lecz także w trakcie dalszych, np. wakacyjnych wyjazdów.
Audi e-tron Sportback – perfekcyjne prowadzenie
Jak przystało na markę z Ingolstadt Audi e-tron Sportback ma dopracowane zawieszenie, które sprawdza się w każdych warunkach drogowych. Gdy trzeba zapobiega nadmiernemu przechylaniu się nadwozia, a to pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów (w takiej sytuacji pomocą służy dodatkowo precyzyjny układ kierowniczy).
Jednocześnie układ jezdny perfekcyjnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni i także gdy pokonujemy duże wyboje pasażerowie nie odczuwają nawet minimalnej obniżki komfortu jazdy. Z kolei doskonała trakcja, zarówno na nawierzchni suchej, jak i mokrej czy zaśnieżonej to zasługa seryjnego napędu quattro.
Audi e-tron Sportback z silnikiem o mocy 313 KM kosztuje od 319 700 zł. Za pojazd wyposażony w 408-konną jednostkę zapłacicie minimum 357 000 zł, a topowa odmiana S to wydatek od 426 000 zł.
Wszystkie zalety Audi e-trona S Sportbacka docenili nasi czytelnicy podczas głosowania w plebiscycie Moto Awards 2020. Dzięki temu niemiecki model zwyciężył w kategorii „Elektryzująca rewolucja”.
Wnętrze pojazdu prezentuje się nowocześnie, a poza tym wykończono je materiałami o najwyższej jakości
W wersji S Audi e-tron uzyskuje setkę już po 4,5 s
Audi e-tron to samochód przestronny – w obu rzędach siedzeń wygospodarowano dużo miejsca zarówno na nogi, jak i nad głowami
W standardowym ustawieniu tylnych siedzeń bagażnik ma pojemność aż 615 l
Po złożeniu oparć kanapy uzyskujemy przestrzeń bagażową o kubaturze 1655 l
Z przodu pojazdu dominują duże wloty powietrza w zderzaku oraz potężna atrapa chłodnicy