R8 Spyder we flagowej wersji GT przybrało nieco na sile. Umieszczona centralnie jednostka 5.2 FSI V10 po modyfikacjach elektroniki generuje 560 KM mocy. Każdy koń musi poruszyć zaledwie 2,93 kg masy auta. Poza tym do dyspozycji jest 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Liczby te robią jeszcze większe wrażenie, gdy weźmiemy pod uwagę, że samochód „odchudzono”, stosując zaawansowane materiały. Masa własna wynosi ok. 1 640 kg, czyli o 85 kg mniej niż w przypadku „zwykłego” Spydera 5.2 FSI quattro.
W rezultacie otwarte R8 katapultuje się do pierwszej „setki” w zaledwie 3,8 s i może się rozpędzić do blisko 320 km/h. W letnie dni ekstremalne doznania potęguje jazda ze złożonym dachem. Już po 19 sekundach oczekiwania do naszych uszu zacznie docierać „muzyka” rasowej V10-tki.
R8 GT Spyder standardowo wyposażony jest w 6-stopniową, zautomatyzowaną przekładnię R tronic z możliwością obsługi za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy i systemem procedury startowej Launch Control.
Napęd przenoszony jest na wszystkie koła (quattro). Standardowo więcej momentu przekazywane jest na ogromne, tylne koła. Jeśli tylko wymaga tego sytuacja, system zaczyna napędzać także przednią oś. W parze z tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu auto zachowuje lepszą trakcję i stabilność, a co za tym idzie – jest w stanie szybciej pokonywać zakręty.
Auto przygotowano do lepszych osiągów, montując seryjnie gwintowane zawieszenie z możliwością obniżenia o 10 mm oraz wyposażając układ hamulcowy w tarcze węglowo-ceramiczne. System ESP posiada tryb Sport, który dopuszcza bezpieczną nadsterowoność. Można go także całkowicie dezaktywować.
Wszystkie te sportowe emocje kierowca wraz z pasażerem mogą przeżywać w luksusowym, ale utrzymanym w sportowym stylu wnętrzu. Redukcja masy nie oznacza w tym przypadku rezygnacji z komfortowego wyposażenia.
W Niemczech ceny Audi R8 GT Spyder zaczynają się od 207 800 euro.