Spyder to najdroższy seryjnie produkowany model Audi. Cena nie jest na razie znana, ale można przypuszczać, że auto będzie kosztować około 160 tys. euro, a tyle nie kosztuje żadne inne Audi. Co otrzymamy za taką cenę? Materiałowy dach, który składa się elektrycznie w 19 s. Co ważne, można go składać i rozkładać w czasie jazdy z maksymalną prędkością 50 km/h. Auto wyposażone jest w dziesięciocylindrowy silnik o pojemności 5,2 l, który wytwarza 525 KM. Dodatkowe wzmocnienia nadwozia, które są konieczne, by auto bez dachu było niemalże tak samo sztywne jak odpowiednik z dachem, zwiększyły masę Spydera o 100 kg. Co ciekawe jednak, R8 cabrio osiąga setkę w tym samym czasie co coupé, ale jego prędkość maksymalna jest ciut mniejsza (312 wobec 316 km/h). Żadna strata – w końcu kiedy otworzymy dach, możemy się wsłuchać w bulgot silnika V10 i mieć świadomość, że tylko sky is the limit.
Audi R8 Spyder – drogi i szybki
Supersamochód spod znaku czterech pierścieni pozbawiono dachu. Efekt?