z Allroadem lub Q7 i tak będzie z Roadjetem. Tuż po oficjalnej premierze tego auta w styczniu na salonie w Detroit Martin Winterkorn, szef koncernu, zapowiedział, że wkrótce firma wypełni kolejną niszę i wprowadzi dooferty samochód bazujący na tym modelu. Stanie się to najpóźniej w 2009 roku.Roadjet w palecie Audi pozycjonowany będzie pomiędzy A4, na którym bazuje, a większym A6. Za jego projekt odpowiedzialny był osobiście szef stylistów Audi Walter de Silva. Na pierwszy rzut oka Roadjet przypomina nadmuchany model A3 Sportback. Jest to zgodne z polityką firmy, która planuje poszerzenie gamy usportowionych kombi także w innych segmentach. Koncept ma długość 4,7 m i szerokość 1,85 m. Dzięki stosunkowo dużej wysokości 1,55 m i rozstawowi osi 2,85 m oferuje też przestronniejsze, w porównaniu z A4, wnętrze. O 6 cm jest również wyższa pozycja za kierownicą - to cecha typowa dla vanów. W wyglądzie auta de Silva zawarł najnowsze pomysły szkoły stylistycznej Audi. Uwagę zwraca potężny, jednoczęściowy grill wcinający się w zderzak, wąskie reflektory w technologii LED,wytłoczenia na błotnikach i drzwiach, a z tyłu trapezowe końcówki rur wydechowych.Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości. Szara kolorystyka skórzano-materiałowej tapicerki i kokpitu w połączeniu z chromowanymi i aluminiowymi elementami ma podkreślać nowoczesność i sportowy charakter samochodu.Komfortowa przestrzeńCzterech dorosłych pasażerów znajdzie w Roadjecie komfortową przestrzeń do podróżowania, każdy na indywidualnym fotelu z szerokim zakresem regulacji. Za tylnymi siedzeniami można instalować dodatkowy fotelik dla dziecka, który przypinany jest do specjalnej szyny na przesuwanej podłodze bagażnika.Samochód wyposażony jest w multimedialny system informacyjno-rozrywkowy. Znajdziemy tu m.in.: 10-calowy, kolorowy monitor na desce rozdzielczej, dwa 7-calowe monitory montowane w zagłówkach przednich foteli, odtwarz DVD, sprzęt audio z 14 głośnikami o mocy 1000 watów, nawigację, Bluetooth oraz system bezprzewodowej komunikacji samochód-samochód z wykorzystaniem sieci WLAN. Ten ostatni umożliwia "porozumiewanie" się między pojazdami w ruchu i m.in. ostrzeganie o korkach, wypadkach i objazdach.Koncept wyposażono w 6-cylindrowy silnik 3.2 FSI z wtryskiem bezpośrednim. Osiąga on moc 300 KM i moment 330 Nm, zapewnia przyspieszenie do "setki" w 6,4 s i osiąganie maksymalnej prędkości 250 km/h. Napęd przenoszony jest na 4 koła poprzez 7-biegową skrzynię DSG. Standardowo 40 proc. momentu przekazywane jest na przednią oś (w razie potrzeby na koła o lepszej przyczepności nawet 80 proc. momentu).Zastosowanie systemu Drive Select umożliwia kierowcy wybór jednego z 3 trybów stylu jazdy: Comfort, Dynamic i Sport, każdy z inną charakterystyką pracy zawieszenia, przepustnicy, szybkości przełożeń skrzyni i reakcji układu kierowniczego.
Audi Roadjet - Van sportowy i inteligentny
Droga od konceptu do modelu produkcyjnego w przypadku Audi jest zwykle krótka. Tak było np.