Audi RS5 wyposażono w silnik V8, który z 4,2 l produkuje 450 KM. To wystarczy, by setkę zaliczyć w 4,6 s i pędzić 250 km/h. Można też pędzić 280 km/h, ale trzeba wcześniej poprosić o to Audi. Można tym modelem poszaleć, oj można…
RS5 ma napęd na cztery koła, siedmiobiegowy, dwusprzęgłowy automat, obniżone o 20 mm zawieszenie i centralną blokadę mechanizmu różnicowego (przenosi do 70% mocy na przód lub do 85% na tył, standardowo 40% mocy idzie na przód, a reszta na tył).
RS5 wygląda tak, że nie ma wątpliwości, że jest szybki. Te 20-calowe koła (w standardzie o rozmiar mniejsze), te dwa owalne wydechy i ten przedni zderzak z wlotami powietrza tak wielkimi, że można przez nie wchodzić do auta, nie pozostawiają żadnych wątpliwości, że RS5 to coś więcej niż pozostałe, masowe, powolne i nudne odmiany A5.