Nowoopracowany silnik V10 z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI i dwoma turbosprężarkami, stały napęd na wszystkie koła quattro oraz sportowe zawieszenie z Dynamic Ride Control wprowadzają nowe standardy w klasie samochodów luksusowych. Moc 426 kW (580 KM) i maksymalny moment obrotowy 650 Nm oferują niezapomniane wrażenia z jazdy, jednak Audi RS6 Avant zapewnia zarazem wysoki komfort podczas długich podróży.
Dziesięciocylindrowy silnik w układzie V bazuje na jednostce znanej z Audi S6 i S8, jednak po gruntownej przebudowie jest dostosowany do jeszcze większych osiągnięć. Dwie turbosprężarki zapewniają prawie stały przypływ mocy w całym zakresie obrotów. Topowa wartość krzywej momentu obrotowego 650 Nm dostępna jest w zakresie 1500-6250 obr./min, a moc maksymalna 580 KM oferowana jest pomiędzy 6250-6700 obr./min. System bezpośredniego wtrysku paliwa do cylindrów FSI pracuje pod ciśnieniem 120 bar, co m. in. pozwoliło na zastosowanie wysokiego jak na doładowany silnik stopnia sprężania 10,5:1. System smarowania z suchą miską umożliwia osiągać stałe przeciążenie aż 1,2 g bez ryzyka zassania powietrza przez pompę oleju. Silnik oferowany jest w kombinacji ze zmodyfikowaną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Tiptronic.
Audi RS6 Avant przyśpiesza od 0 do 100 km/h 4,6 s, a do 200 km/h rozpędza się w 14,9 s. Samochód o masie 2025 kg i wyjątkowej dynamice pełni wszystkie obowiązujące limity emisyjne, a w cyklu mieszanym jest nawet relatywnie oszczędny. Wartość 13,9 l/100 km wydaje się być przy tak dużej pojemności silnika i jego właściwościach dynamicznych bardzo dobrym wynikiem.
Dynamic Ride Control ogranicza przechyły nadwozia na zakrętach, trzystopniowe ustawienie charakterystyki podwozia umożliwia kierowcy zmienić właściwości auta tak, by odpowiadały aktualnemu trybowi jazdy. Standardowe 19-calowe koła można za dopłatą zamienić na 20-calowe z oponami 275/35 R 20. Zaś standardowe hamulce można zastąpić tarczami ceramicznymi o średnicy 420 mm. Przednie lampy otrzymały pas diod służący do świecenia w dzień.
Modele Audi RS dywizji quattro GmbH wyróżniają się sportowym charakterem podkreślonym eleganckim wyglądem, ekskluzywnym wyposażeniem i doskonałym spracowaniem. Już tradycyjnie doskonałą dynamikę i sportowe osiągi połączono z nadwoziem typu kombi. Pierwsze Audi RS2, które na rynku pojawiło się w roku 1993, było produkowane wyłącznie jako Avant. Chociaż wyjątkowy charakter Audi RS można zasmakować w sedanach, kombi i kabrioletach – tak jak w wypadku serii RS4 – klienci najbardziej doceniają właśnie połączenie dynamiczności i praktyczności, które oferują odmiany Avant.
Z tego powodu nowe Audi RS6 na początku dostępne będzie wyłącznie w wersji kombi oferującej nietypowe połączenie 580 koni i nawet 1660 l przestrzeni bagażowej.