Prawie rok temu Audi zaprezentowało sportową wersję modelu A8. Samochód nazwano S8, pod maską zamontowano 10-cylindrowy silnik 5,2 FSI z Lamborghini. Podczas prac projektowych Audi wykorzystało doświadczenia z budowy siostrzanego Lamborghini, dzięki czemu jednostka jest w stanie dostarczać wrażenia znane z supersportów, przy czym pozostaje bardzo oszczędna. W silniku zwiększono skok i średnicę cylindrów, jednostka waży jedynie 220 kg, jej moc to 450 KM przy 7000 obr./min, a moment obrotowy to 540 Nm przy 3500 obr./min, jednak aż 90 % momentu obrotowego dostępne jest już przy 2300 obrotach.

Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu o masie własnej 1940 kg zaledwie 5,1 s, prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Producent podaje, że średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 14 l/100 km. Moment obrotowy przenoszony jest asymetrycznie (podobnie jak u Audi RS4) na wszystkie cztery koła. Zmiana biegów odbywa się poprzez 6-stopniową przekładnię Tiptronic. Właściwości jezdne S8 Audi polepszyło kilkoma modyfikacjami. Auto otrzymało sztywniejsze amortyzatory i sprężyny, które działają w harmonii z systemem zawieszenia pneumatycznego.

Pozostaje pytanie czy właśnie S8 oferuje z niemieckiej luksusowej trójcy (Audi A8, BMW 7 i Mercedes-Benz S) najlepsze doznania ze sportowej jazdy. Czekamy na Wasze komentarze.

Film dostępny poniżej lub w galerii na Youtube.