Pod maską Audi TTS zostanie zamontowana najmocniejsza seryjna wersja silnika 2,0 TFSI o mocy 200 kW (272 KM). Połączenie systemu bezpośredniego wtrysku paliwa z turbosprężarką pozwoliły na uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego 350 Nm, który jest dostępny w zakresie od 2500 obr./min do 5000 obr./min. Stosunkowo lekki silnik (152 kg) pozwala Audi TTS Coupé na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 5,2 sekundy, a od 80 do 120 km/h w ciągu 4,4 sekundy. Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Pojazd w wersji Coupé zużywa średnio 8,0 l/100 km paliwa, a w wersji Roadster 8,8 l/100 km. W przypadku zastąpienia standardowej sześciostopniowej manualnej przekładni dwusprzęgłową S tronic, zużycie paliwa zostanie odpowiednio obniżone o 0,1 l/100 km i 0,2 l/100 km.
S tronic samoczynnie zmienia przełożenia i umożliwia uzyskanie ekstremalnie najszybszych, także przy znacznym obciążeniu. Efektem są o kolejne 0,2 sekundy krótsze czasy podczas przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Przeniesienie siły napędowej na wszystkie cztery koła (quattro) odbywa sie za pośrednictwem sprawdzonego już systemu Haldex, który dzieki kolejnym modyfikacjom technicznym obecnie pracuje jeszcze szybciej.
Audi TTS otrzyma także system adaptacyjnego zawieszenia Audi magnetic ride, który umożliwi kierowcy wybór jednego z dwóch reżimów pracy. Standard przeznaczony jest do jazdy komfortowej, a Sport wykorzysta wszystkie dostępne możliwości, które niezbędne są podczas dynamicznej i szybkiej jazdy.
Nadwozie Audi TTS wykonane z elementów stalowych i aluminiowych. Koncepcja ramy przestrzennej ASF (Audi Space Frame) optymalizuje rozłożenie obciążenia, a także obniża masę własną pojazdu. W przypadku wersji z manualna przekładnią Audi TTS ma masę 1395 kg. Samo nadwozie coupé ma masę 206 kg, z czego 140 kg przypada na elementy aluminiowe, a 66 kg na stalowe. Natomiast Roadster to masa 251 kg (masa własna pojazdu 1455 kg). Audi TTS będzie topowa wersją rodziny TT. Standardowe koła z metali lekkich o średnicy 18-cali, nowe bi-ksenonowe reflektory z elementami diodowymi do jazdy dziennej, to niektóre charakterystyczne elementy. Zewnętrzne wymiary Audi TTS to 4198 x 1842 x 1345 mm (1350 mm w roadsterze),
TTS Roadster posiada elektrohydrauliczny system rozkładania dachu (jego otwarcie następuje w ciągu 12 sekund podczas jazdy do 50 km/h), a większość mieści się za tylnymi siedzeniami.
Podstawowa cena Audi TTS Coupé to 44.900 euro, Audi TTS Roadster dostępne będzie za 47.750 euro.