Ekskluzywny charakter podkreślają chromowane pierścienie wokół wskaźników na desce rozdzielczej i wokół airbagu na kierownicy. Złożenie tylnej kanapy powoduje powiększenie 455-litrowej przestrzeni bagażowej do 1590 l, co powinno wystarczyć do przewiezienia sprzętu sportowego. Ładowność pojazdu wynosi 630 kg. Gdyby to jednak okazało się za mało, Allroad Quattro może pociągnąć 2,3-tonową przyczepę (dla porównania A6 2.7 T quattro: 1,9 t).Najistotniejsze różnice są jednak na pierwszy rzut oka niewidoczne. Stworzenie auta uniwersalnego, które zapewniałoby świetne osiągi na asfalcie i dobrze sprawowało poza nim, wydaje się niemożliwe. Duży prześwit ma podstawowe znaczenie dla jazdy w terenie, podwyższa natomiast środek ciężkości pojazdu. To z kolei sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów staje się utrudnione, zmniejszeniu może ulec stabilność przy wysokich prędkościach i negatywnie wpływać na aerodynamikę. Dlatego szybkie samochody mają nisko umieszczony środek ciężkości, a terenowe - wysoko. Jak pogodzić jedno z drugim? Wniosek jest prosty: skonstruować auto, które miałoby zmienny prześwit. Dlatego Allroad Quattro otrzymał zawieszenie pneumatyczne, które umożliwia skokowe (4 stopnie) regulowanie prześwitu w zakresie od 142 do 208 mm. Podczas szybkiej jazdy autostradą auto pozostaje obniżone, co sprzyja jego dobrej dynamice, natomiast po zjechaniu z ubitego szlaku system automatycznie je podwyższa umożliwiając bezpieczną jazdę po wertepach. Regulować prześwit można także ręcznie - to praktyczne rozwiązanie przydaje się podczas jazdy w terenie o zmiennym profilu. Do napędzania Allroad Quattro wybrano dwie jednostki napędowe: benzynowy 2,7-litrowy V6, współpracujący z dwiema turbosprężarkami i 2,5-litrowy turbodiesel V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa TDI. Napęd przenoszony jest permanentnie na cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej lub pięciostopniowego tiptronica. W opcji oferowana jest ręczna skrzynia biegów z reduktorem, która w ekstremalnie trudnym terenie umożliwia zmniejszenie przełożeń w stosunku 1,54. Allroad Quattro oferowany będzie także polskim klientom już w drugim kwartale br., jego ceny zaczynają się od 102 474 DEM za wersję 2.5 TDI z manualną skrzynią biegów.
Audi zdobywca
Poszerzony rozstaw kół i podwyższone nadwozie podkreślają wrażenie ogólnej solidności. Początkowo auto dostępne będzie tylko w dwóch kolorach lakieru: ciemnozielony i szary, oba metaliczne, korespondujące z kolorystyką wnętrza, w którym użytkowników czeka atmosfera luksusu typowa dla dużych limuzyn Audi.