in. mikroprocesory, czujniki GPS, ABS, ESP itp., a także moduły bezprzewodowej sieci WLAN. Te ostatnie pozwalają na bezprzewodową kumunikację między pojazdami w obrębie kilkuset metrów i wymienianie się informacjami na temat aktualnego położenia, prędkości czy warunków jazdy. Specjalne oprogramowanie umożliwiakomputerowi samochodu analizę powyższych elementów, ocenę potencjalnego zagrożenia i wysłanie odpowiedniego komunikatu, który może być odebrany przez inny pojazd. Co ważne, dzieje się to bez udziału kierowcy. Natomiast na wyświetlaczu w aucie pojawiają się odpowiednie wiadomości o zagrożeniu, słychać ostrzegawcze sygnały dźwiękowe lub czuć wibracje fotela, np. system potrafi ostrzec prowadzącego przed innym samochodem stojącym na drodze (za zakrętem), którego jeszcze nie widać. W razie awaryjnego ostrego hamowania wysyła też informacje o tym do zbliżających się z tyłu innych pojazdów, dając tym samym kierowcom więcej czasu na reakcje. Może też ostrzec przed nadjeżdżającym autem uprzywilejowanym lub zbliżaniem się do miejsca robót drogowych.W sytuacjach krytycznych jest w stanie uruchomić układ hamulcowy samochodu. GM współpracuje już z innymi producentami aut w celu standaryzacji i rozpowszechnienia systemu V2V.