Autobianchi powstało w 1955 roku jako efekt współpracy Fiata, Pirelli i Bianchi (producent motocykli i skuterów). Autobianchi była dla Fiata swego rodzaju firmą eksperymentalną, dzięki której włoski gigant z Turynu testował nowoczesne rozwiązania technologiczne, które z czasem trafiały do innych, znacznie tańszych i produkowanych na masową skalę modeli tej marki. Warto wiedzieć, że to Autobianchi jako pierwsza firma należąca do Fiata zaczęła stosować napęd na przednie koła, poprzecznie umieszczony silnik z przodu (teraz to standard, ale kiedyś to był kosmiczny high-tech) oraz nadwozie z włókna szklanego. Modele Autobianchi były niewielkimi (największy model miał 3,7 m długości), bardzo dobrze wyposażonymi (jak na klasę auta i czas, kiedy były sprzedawane) samochodami, które były produkowane w stosunkowo niewielkich ilościach.
Jednym z najpopularniejszych modeli Autobianchi był model A112.Ten model zadebiutował w 1963 roku, a do 1983 roku został wyprodukowanyw ponad 1,2 milionach egzemplarzy. Auto bazuje n a Fiacie 127, ale nie sposób tego zauważyć po eleganckim, nowoczesnym i wyrafinowanym nadwoziu A112. Pod maską auta pracował znany już z innych modeli Fiata silnik 0,9 l o mocy 42 KM, który jednak w A112 po raz pierwszy był umieszczony z przodu i napędzał przednie koła. Model A112 mierzy nieco ponad 3,2 m długości i waży 670 kg. Z czasem na rynku pojawiła się luksusowa wersja Elegant (znana także jako Elite), która w stosunku do zwykłego modelu miała bardziej komfortowe fotele, bogatsze wyposażenie oraz tapicerkę wyższej jakości. W latach 70. za model A112 wziął się także Abarth, który powiększył silnik do 1 litra, dostosował go do większej mocy (najpierw 58, a potem 70 KM) i dorzucił sportowo brzmiący tłumik, a na koniec pomalował auto na czerwono i ozdobił znaczkami ze skorpionem (znak rozpoznawczy Abartha). Przyprawione na ostro Autobianchi było więc luksusowym, sportowym maluchem, jakich mało w historii.
Co ciekawe, od 1982 roku Autobianchi było także sprzedawane jako Lancia A112, a w Szwecji i Norwegii jako Saab A112. No, proszę!Szkoda, że Autobianchi już żadnego auta nie produkuje (firmę zamknięto w 1989 roku). Gdyby ta włoska marka wciąż działała, pewnie wciąż zamieniałaby masowe Fiaty na bardziej luksusowe, niszowe i wyrafinowane modele i byłaby jak brytyjski Daimler, który luksusowe i sybaryckie Jaguary przemienia, cóż, w jeszcze bardziej luksusowe i sybaryckie limuzyny.