W ramach podziału kompetencji rozwojowych globalnego GM opracowywanie dużych modeli przebiega w Australii pod nadzorem marki Holden. Nowy Opel nie będzie klasyczną limuzyną, ale według niemieckiego źródła będzie to Multi Activity Vehicle (MAV). Co dokładnie kryje się za tą nazwą w chwili obecnej nie wiadomo, ale trudno uwierzyć w to, że Opel przygotowuje kolejną ewolucję koncepcji Signum. O wiele bardziej prawdopodobne jest, że nowy pojazd bazować będzie na studium Insignia z roku 2003 (patrz fotogaleria).
O tym, że duży Opel będzie zupełnie nowym pojazdem w ofercie marki świadczy wykorzystanie nowej platformy z napędem na tylne koła. Widlaste 6- i 8-cylindrowe silniki pochodzić będą z firmy Holden. Oferta obejmie silniki 3,6 V6 (195 kW/265 KM) i 6,0 V8 (268 kW/365 KM).
Jeśli nowy model trafi do produkcji, najprawdopodobniej powstawać będzie w Australii. Oficjalne informacje o projekcie, a co najmniej o zamiarach firmy Opel w tym segmencie, powinny się pojawić na początku przyszłego roku w Detroit.
Źródło: Autozeitung