Logo

Avensis urósł

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nowy Avensis zaprojektowany został w Europie z myślą o europejskim kliencie - zarówno pod względem komfortu i właściwości jezdnych, jak i wzornictwa. Powodzenie Yarisa i Corolli sprawiło, że powinowactwo stylistyczne drugiej generacji Avensisa z mniejszymi modelami jest bardzo silne.

Avensis urósł
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Avensis urósł

Kształty maski i osłony chłodnicy z wyeksponowanym logo, poziome podziały, wysoka linia okien powtarzają się w całej rodzinie nowych Toyot, tworząc spójny wizerunek aut japońskiej marki. Plasujący się w klasie średniej (segment D) Avensis oferowany będzie w 3 wersjach nadwoziowych: jako tradycyjny sedan, 5-drzwiowy liftback i pojemne kombi. Aerodynamicznie ukształtowana Toyota stawia powietrzu niewielki opór - współczynniki Cx mają niską wartość i wynoszą: 0,28 dla sedana i 0,29 dla kombi. Rozstaw osi 2,7 m pozwolił na zaprojektowanie obszernego wnętrza. Dużo uwagi poświęcono wyciszeniu kabiny pasażerskiej i zapewnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa biernego. Avensis jako pierwszy model na europejskim rynku zaopatrzony będzie w poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy. Instalowana poniżej kolumny kierownicy pomaga zapobiec obrażeniom nóg podczas kolizji. W wyposażeniu zwiększającym komfort znalazł się zaawansowany zestaw audio z opcjonalnym sterowaniem z kierownicy oraz dwustrefowa klimatyzacja pozwalająca na regulację temperatury osobno po stronie kierowcy i pasażera. Europejski klient znany jest z wysokich wymagań dotyczących dynamiki prowadzenia samochodu, dlatego producenci przywiązują wagę do właściwego przygotowania układów jezdnych nowych modeli na tutejsze rynki. Avensis przeszedł wiele testów drogowych, w efekcie których ostateczną regulację zawieszenia dopasowano do upodobań Europejczyków. Zastosowanie zawieszenia tylnych kół na podwójnych wahaczach trójkątnych, pochodzącego z Celiki, dobrze wróży właściwościom jezdnym nowego modelu. Z przodu zainstalowano kolumny McPhersona. Auto porusza się na 16-calowych kołach i ogumieniu 205/55 R 16. W opcji dostępne są obręcze z lekkich stopów, także 17-calowe z oponami o rozmiarze 215/45 R 17. Do spowalniania służą cztery tarcze hamulcowe, ABS i EBD (rozdział siły hamowania) montowane są seryjnie. Układ kontroli stabilności wymaga dopłaty.Wszystkie silniki Avensisa, w tym także diesel, spełniają surową normę czystości spalin Euro IV. Napęd przenoszony jest na przednie koła poprzez 5-biegową przekładnię manualną. Wersje benzynowe 1.8 i 2.0 oferowane będą także z 4-stopniowym automatem z możliwością ręcznej ingerencji. Nowy Avensis stanie w salonach sprzedaży wiosną 2003 r.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: