Wyższe nadwozie ma zachodzące na maskę reflektory i duże tylne lampy dobrze widoczne z tyłu i boku pojazdu. Zderzaki w kolorze nadwozia. Proste linie karoserii pozbawione są jakichkolwiek stylistycznych dodatków. Krótkie zwisy i szeroki rozstaw osi dają poczucie znacznej przestronności. Dzięki niewielkiej wysokości (1675 mm - o 245 mm więcej niż zwykły Avensis) Verso nie ma wyglądu typowego vana. Sylwetka dopracowana w tunelu aerodynamicznym ma współczynnik oporu powietrza Cx 0,30. Duże możliwości Zależnie od wybranej wersji Avensisem może podróżować od pięciu do siedmiu pasażerów na oddzielnych siedzeniach. W luksusowej wersji samochód ma sześć foteli. Drugi i trzeci rząd siedzeń można przesuwać i składać tworząc praktyczne stoliki. W razie potrzeby fotele mogą być również usunięte. Wówczas uzyskujemy gładką przestrzeń bagażową o objętości 2422 litrów. Przy komplecie pasażerów do dyspozycji są tylko 282 litry, łącznie ze schowkiem pod podłogą bagażnika. Siedzenia są wygodne i wykonane z materiałów dobrej jakości. Pasażerowie będą zadowoleni z obszernego wnętrza. W kabinie zastosowano twarde materiały do wykończenia deski rozdzielczej. Elementy wykończenia wykonane są z imitacji tytanu lub drewna. Tylko dwa silniki Do wyboru są dwie jednostki napędowe. Benzynowa ma moc 150 KM. To w zupełności wystarczy do dynamicznej jazdy. Auto płynnie przyspiesza od obrotów biegu jałowego. Dopiero w górnym zakresie obrotów jazda jest mniej przyjemna, ponieważ silnik jest zbyt głośny. Napęd może być przenoszony za pomocą ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów.Dla oszczędnych przewidziano silnik wysokoprężny 2.0 D4-D o mocy 116 KM. To bardzo dobra jednostka, pozwala na dynamiczną jazdę nie okupioną przy tym zbytnim zużyciem paliwa. Średnio auto z tym silnikiem zużywa 6,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Kierowca chwalić będzie wysoką pozycję, dzięki której poprawiła się i tak dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Jedynym mankamentem są zbyt głośne szumy przy wyższych szybkościach. Bardzo bezpiecznie Producent zadbał o bezpieczeństwo jadących. Cztery poduszki powietrzne, ABS z systemem rozdziału mocy hamowania EBD, wspomaganie są w wyposażeniu standardowym. Tylko kurtyny boczne oferowane są za dopłatą. Przednie fotele zostały zaprojektowane tak, by zmniejszyć ryzyko urazów kręgosłupa. Z tyłu są uchwyty Isofix do mocowania fotelika dla dzieci. Zaprojektowane komputerowo nadwozie pochłania siłę uderzenia podczas kolizji. Ambicją producenta jest uzyskanie czterech gwiazdek w teście Euro-NCAP. Avensis Verso ma bogate wyposażenie seryjne. W standardzie brakuje tylko klimatyzacji i podgrzewanych siedzeń. Do sprzedaży w Polsce auto wejdzie pod koniec roku 2001. Ceny jeszcze nie znamy.
Galeria zdjęć
Avensis w rozmiarze XL
Avensis w rozmiarze XL
Avensis w rozmiarze XL