Firma Briggs Automotive Company to wyjątkowa marka, która została stworzona przez profesjonalistów, a do tego pasjonatów. Pomysłodawcą i założycielem jest Neill Briggs. Neill to postać dobrze znana w świecie Brytyjskiej motoryzacji, pracował między innymi dla Bentleya i Forda. W skład teamu wchodzi także jego brat i współzałożyciel Ian ze swoim bogatym CV - był on projektantem w firmach takich jak Mercedes czy Porsche. Pozostała część zespołu nie pozostaje w tyle za braćmi Briggs.Mono to lekki, szybki, agresywny, sportowy samochód, którym możemy poruszać się po drogach publicznych. Został on opracowany z myślą o czerpaniu pełnej przyjemności z jazdy. Jak sama nazwa wskazuje jest to pojazd jednoosobowy. Karoseria posiada smukłą sylwetkę zapewniającą niski opór powietrza. Projektanci tworząc Mono wzorowali się na formach organicznych, ich celem było zintegrowanie maszyny z człowiekiem.Do skonstruowania samochodu użyto materiałów i podzespołów najwyższej klasy. Konstrukcja auta opiera się na stalowej klatce i nadwoziu wykonanym z włókien węglowych. Klatka jest zgodna w wymogami FIA, a przednia część auta to boks karbonowy pełniący funkcję pochłaniacza uderzenia.Sercem Mono jest 16 zaworowa czterocylindrowa jednostka. Z 2,3-litrowego silnika udało się wycisnąć moc 280 KM oraz 280 Nm osiąganych przy 6 000 obr./min. Takie parametry uzyskano między innymi dzięki zastosowaniu kutych korbowodów i tłoków zapewniających odpowiednią wytrzymałość.Pomyślano także o zastosowaniu suchej miski olejowej, nowych wałków rozrządu, wzmocnionych sprężyn zaworów, zaawansowanych technologicznie przepustnic oraz nowego układu dolotowego. Układu wydechowego o konstrukcji 4-2-1 wykonano ze stali nierdzewnej. Wszystkie podzespoły silnika zostały dostarczone przez firmę Cosworth.Skrzynia biegów to także produkt najwyższej klasy - Hewland FTR. Ten superszybki sekwencyjny półautomat posiada sześć przełożeń. Biegi zmieniamy za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy, a resztę wykonuje elektronika sterująca systemem pneumatycznym. Układ różnicowy posiada szperę LSD.Zawieszenie nie pozostawia złudzeń, co do przeznaczenia samochodu. To typowo wyczynowy zestaw pozwalający na pełną regulację geometrii oraz regulację stabilizatorów. Amortyzatory pochodzą od Sachs Racing – model RDS 36.Hamulce dorównują klasą zawieszeniu i silnikowi. Na obu osiach zamontowano 4 tłoczkowe zaciski AP Racing współpracujące z tarczami o średnicy 295 mm. Ukrywają się one pod felgami OZ Racing z oponami Kumho opracowanymi przy współpracy z BAC, ich wymiary to odpowiednio 205/40 R17 (przód) i 245/40 R17 (tył).Wnętrze samochodu jest proste, pozbawione zbędnych dodatków:- karbonowy fotel,- wielopunktowe pasy Willans,- wielofunkcyjna, zdejmowana kierownica o średnicy 290 mm,- ciekłokrystaliczny, kolorowy wyświetlacz firmy GEMS (wykorzystywany w samochodach F2),- regulowane pedały mocowane w podłodze (z łożyskami kulkowymi),- tapicerka z wodoodpornej skóry.Efekt prac konstruktorów jest oszałamiający - prędkość 96 km/h BAC osiąga w 2,8 sekundy. Potwór ten podobnie jak Radical to profesjonalny torowy samochód, który otrzymał homologację drogową.BAC Mono waży 450 kg, a stosunek masy do mocy jest oszałamiający - 520 KM na jedną tonę.
BAC Mono: nowy konkurent Radicala?
BAC Mono zostanie zaprezentowane po raz pierwszy 30 czerwca 2011 podczas Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii. To kolejny torowy samochód z Wysp dopuszczony do ruchu ulicznego