zostało zaprezentowane na rynku niemieckim - po raz pierwszy w Europie. Samochód bazuje na znanym modelu Outback i jest produkowany od kwietnia 2002 roku w USA, gdzie cieszy się ogromną popularnością. Według terminologii marketingowej Baja zaliczana jest do klasy Crossover - łączącej różne typy aut. Można w niej dostrzec praktyczność SUV-a i wszechstronność 4-drzwiowego pikapa w połączeniu z komfortem sportowej limuzyny.Takim samochodem jak Baja z ciężkim sercem wyjeżdża się na podbój "nowych lądów". Auto jest po prostu zbyt luksusowo wykończone, o czym świadczą 16-calowe, polerowane felgi z lekkich stopów z oponami 225/60 R 16 oraz skórzana tapicerka.Do napędzania samochodu służy 165-konny silnik o pojemności 2,5 litra, który może współpracować z 5-stopniową, manualną lub 4-stopniową, elektroniczną automatyczną przekładnią. Napęd stale przenoszony jest na obydwie osie pojazdu.Wyposażenie Baji dostosowane zostało do standardów amerykańskich. Pakiet podstawowy obejmuje m.in. 4 poduszki powietrzne, klimatyzację, ABS, tempomat, elektrycznie sterowane: szyby, lusterka, szyberdach i fotel kierowcy (w trzech płaszczyznach).Sprężyste zawieszenie Baji zostało zestrojone komfortowo. Pokonywanie łuków i ciasnych zakrętów nie stanowi dla niego najmniejszego problemu.Nie wiadomo jeszcze, czy Baja zostanie wprowadzona na rynek europejski. Według zapewnień importera w przypadku pozytywnej decyzji pojawiłaby się również w Polsce. Ze wstępnej kalkulacji kosztów wynika, że pikap Subaru w wersji podstawowej kosztowałby poniżej 120 tys. zł.
Baja bez akcyzy
Subaru Baja (wym. "bacha") w lutym br.