Wersja prototypowa wystawiona w Genewie była zapowiedzią sylwetki nowego modelu. W Barcelonie firma pokaże wersję ostateczną, której sprzedaż rozpocznie się jeszcze tego lata.

Nowy model to debiut marki SEAT w segmencie samochodów typu SUV, który bardzo rozwinął się w ostatnich latach. Nowa Altea freetrack to jeden z nielicznych kompaktowych samochodów jednobryłowych na rynku i wyposażonych w typowo terenowe elementy stylizacyjne oraz silniki rozwijające moc nawet 200 KM. Taka moc podkreśla dynamiczny charakter nowego samochodu terenowego marki SEAT, której hasło „auto emoción” sprawdza się także po zjechaniu z asfaltowej szosy.

Charakterystyczny terenowy wygląd

Sylwetkę modelu opartego na Altei XL wzbogacono o charakterystyczne dodatki, takie jak listwy ochronne z boku nadwozia oraz specjalne plastikowe przednie i tylne zderzaki. Elementy te nadają pojazdowi solidny i surowy wizerunek, a jednocześnie chronią nadwozie w czasie jazdy terenowej.

Charakterystycznym elementem sylwetki auta są także zarezerwowane tylko dla tego modelu siedemnastocalowe obręcze kół i opony o zwiększonej średnicy. Altea freetrack ma też o 40 mm większy prześwit niż Altea XL, co ułatwia poruszanie się tym samochodem po każdym terenie.

Znakomite osiągi

W Altei freetrack moc silnika przekazywana jest na cztery koła za pośrednictwem przekładni Haldex z hydrauliczno-mechanicznym połączeniem i elektronicznym sterowaniem, która zapewnia progresywny i precyzyjny rozkład siły napędowej. W normalnych warunkach napędzane są wyłącznie koła przednie, ale w razie potrzeby do 50% mocy może być przekazane na koła tylne.

Jedną z najbardziej atrakcyjnych cech nowej Altei freetrack jest oferta silnikowa, dzięki której nowy model SEAT-a to najbardziej dynamiczny rodzinny SUV na rynku. Radość z jazdy Alteą freetrack w każdym terenie zapewnia 200-konny silnik benzynowy 2.0 TFSI lub 170-konny diesel 2.0 TDI.

Silnik 2.0 TFSI pozwala osiągnąć tym samochodem prędkość maksymalną 214 km/h i przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,5 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,4 l/100 km. Z kolei Altea freetrack 2.0 TDI rozpędza się do 204 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy i zużywa średnio 6,8 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.

Ważne są jednak nie tylko osiągi: Altea freetrack dorównuje Altei XL imponującą przestronnością kabiny i olbrzymim bagażnikiem. 593 litry pojemności wystarczą, aby zapakować sprzęt rekreacyjny dla całej rodziny.

Wyjątkowo wygodnie podróżuje się na tylnych siedzeniach, które można przesunąć, zwiększając miejsce na nogi i nie tracąc przy tym zbyt wiele z pojemności bagażnika.

System multimedialny w wyposażeniu standardowym

Altea freetrack będzie sprzedawana tylko w jednej, kompletnie wyposażonej wersji wykończenia.

Na szczególną uwagę zasługuje nowy system multimedialny, na który składa się siedmiocalowy monitor TFT podwieszony na zawiasach pod sufitem oraz złącze RCA umożliwiające podłączenie odtwarzacza DVD, gier video, laptopa, a nawet odtwarzacza MP3. W ten sposób dźwięk ze źródła sygnału może być odtwarzany przez system nagłośnienia samochodu.

Altea freetrack wyposażona jest także standardowo w rolety tylnych szyb. Nieużywane rolety nie ograniczają pasażerom widoczności, ponieważ są ukryte w drzwiach.

Do standardowego wyposażenia Altei freetrack należy też miedzy innymi dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, wycieraczki z sensorem deszczu, czujnik zmierzchowy włączający światła, czujniki parkowania, tempomat, komputer podróżny oraz radio z odtwarzaczem CD/MP3 i sterowaniem za pomocą przycisków na kierownicy. O bezpieczeństwo dba standardowy układ stabilizacji ESP, sześć poduszek powietrznych, elektryczno-mechaniczne wspomaganie układu kierowniczego i czujnik spadku ciśnienia w ogumieniu.

Samochód zaprojektowany, opracowany i produkowany w Hiszpanii

Nowa Altea freetrack to pojazd w całości zaprojektowany i skonstruowany w Centrum Technicznym SEAT-a w Martorell gdzie nad nowymi modelami pracuje codziennie ponad 1000 wysoko wykwalifikowanych specjalistów.

Samochód będzie produkowany wyłącznie w zakładach SEAT-a w Martorell, jednej z najnowocześniejszych i najbardziej wszechstronnych fabryk w Europie, w której produkowane są także modele Ibiza, Cordoba, Altea, Altea XL, Toledo i Leon.