Wiadomości Aktualności Bardziej coupé niż kombi

Bardziej coupé niż kombi

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Co właściwie znaczy SW? Station Wagon (amerykańskie określenie kombi) czy Sport Wagon? Peugeot nie spieszy się z wyjaśnieniami, dając do zrozumienia, że klienci sami sobie powinni na to odpowiedzieć.Powinniśmy więc od tego zacząć.

Bardziej coupé niż kombi
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Bardziej coupé niż kombi

Najpierw popatrzymy na "czterystasiódemkę" jak na zwykłe kombi (Station Wagon). 448/1365 l (dane producenta) to pojemność przestrzeni bagażowej. Dla porównania: Renault Laguna ma 475/1512, VW Passat 450/1600 l. Krawędź załadunkowa Peugeota przebiega 615 mm nad ziemią (w Lagunie 540 mm, w Passacie - 580). Naturalnie, tylna kanapa jest rozdzielnie składana i ma otwór na długie przedmioty. Pokrywę bagażową obsługuje się niewygodnie, a siatkę na zakupy dostaniemy dopiero od wersji Prémium.Zamknijmy teraz klapę bagażnika (seryjnie ma oddzielnie otwieraną szybę) i przejdźmy do obserwacji pod kątem "Sport Wagona". Miękka i płynna linia boczna pokazuje wyraźnie, że Peugeot 407 SW ma zamiar dołączyć do klasy kombi z tyłem coupé. Krągłości nadwozia oznaczają nie tylko straty w pojemności bagażnika, ale także widoczność do tyłu. Na temat przodu nie mamy nic nowego do powiedzenia - tu wszystko jest dokładnie takie, jak w limuzynie.Mały, sprytny dieselW 407 SW mieliśmy możliwość przejechania się podstawową wersją dieslowską. 1,6-litrowy, 109-konny silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem czyni z maleńkiego modelu 206 niemalże dieslowskie Ferrari, ale 407 SW to przecież 1,6 tony! Zaskakujące - ta jednostka napędowa ma z nim niewiarygodnie mało problemów. Owszem, domaga się w tym dużym przecież aucie znacznie mocniejszego naciskania gazu, ale od prędkość 70 km/h na 5. biegu (czyli około 1600 obr./min) jednostka staje się znacznie żywsza (maksymalny moment 240 Nm przy 1750 obr./min). Według Peugeota SW z takim motorem powinno rozpędzić się do 189 km/h i spalać średnio 5,6 l/100 km.I można by już w tym momencie pokusić się o twierdzenie, że SW to skrót od "superwózek", gdyby... lepsze nie było wrokiem dobrego. Bo drugi w kolejności diesel nazywa się 2.0 HDI, wedle producenta spala zaledwie o 0,4 l więcej (6,0 l/100 km), ale rozwija poważne 136 KM. Może też holować przyczepę o masie 1600 kg (1.6 HDI tylko 1000 kg).Dwie trzecie wszystkich nabywców tego samochodu będzie się decydować na jeden z tych dwóch diesli z filtrami cząstek stałych - tak twierdzi Peugeot. Chociaż w zakresie silników benzynowych przewidziano znacznie bogatszą ofertę. Podobnie jak w limuzynie, klient będzie mógł wybrać spośród czterech różnych silników (116, 136, 158 i 211 KM). Automatyczna skrzynia biegów wystąpi opcjonalnie tylko w większym dieslu oraz z dwoma średnimi silnikami benzynowymi. 211-konna jednostka jest łączona z "automatem" seryjnie.Sprzedaż auta rozpocznie się w październiku. Podstawowy model z silnikiem 1.8 będzie kosztował 85 600 zł.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: