Najpierw popatrzymy na "czterystasiódemkę" jak na zwykłe kombi (Station Wagon). 448/1365 l (dane producenta) to pojemność przestrzeni bagażowej. Dla porównania: Renault Laguna ma 475/1512, VW Passat 450/1600 l. Krawędź załadunkowa Peugeota przebiega 615 mm nad ziemią (w Lagunie 540 mm, w Passacie - 580). Naturalnie, tylna kanapa jest rozdzielnie składana i ma otwór na długie przedmioty. Pokrywę bagażową obsługuje się niewygodnie, a siatkę na zakupy dostaniemy dopiero od wersji Prémium.Zamknijmy teraz klapę bagażnika (seryjnie ma oddzielnie otwieraną szybę) i przejdźmy do obserwacji pod kątem "Sport Wagona". Miękka i płynna linia boczna pokazuje wyraźnie, że Peugeot 407 SW ma zamiar dołączyć do klasy kombi z tyłem coupé. Krągłości nadwozia oznaczają nie tylko straty w pojemności bagażnika, ale także widoczność do tyłu. Na temat przodu nie mamy nic nowego do powiedzenia - tu wszystko jest dokładnie takie, jak w limuzynie.Mały, sprytny dieselW 407 SW mieliśmy możliwość przejechania się podstawową wersją dieslowską. 1,6-litrowy, 109-konny silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem czyni z maleńkiego modelu 206 niemalże dieslowskie Ferrari, ale 407 SW to przecież 1,6 tony! Zaskakujące - ta jednostka napędowa ma z nim niewiarygodnie mało problemów. Owszem, domaga się w tym dużym przecież aucie znacznie mocniejszego naciskania gazu, ale od prędkość 70 km/h na 5. biegu (czyli około 1600 obr./min) jednostka staje się znacznie żywsza (maksymalny moment 240 Nm przy 1750 obr./min). Według Peugeota SW z takim motorem powinno rozpędzić się do 189 km/h i spalać średnio 5,6 l/100 km.I można by już w tym momencie pokusić się o twierdzenie, że SW to skrót od "superwózek", gdyby... lepsze nie było wrokiem dobrego. Bo drugi w kolejności diesel nazywa się 2.0 HDI, wedle producenta spala zaledwie o 0,4 l więcej (6,0 l/100 km), ale rozwija poważne 136 KM. Może też holować przyczepę o masie 1600 kg (1.6 HDI tylko 1000 kg).Dwie trzecie wszystkich nabywców tego samochodu będzie się decydować na jeden z tych dwóch diesli z filtrami cząstek stałych - tak twierdzi Peugeot. Chociaż w zakresie silników benzynowych przewidziano znacznie bogatszą ofertę. Podobnie jak w limuzynie, klient będzie mógł wybrać spośród czterech różnych silników (116, 136, 158 i 211 KM). Automatyczna skrzynia biegów wystąpi opcjonalnie tylko w większym dieslu oraz z dwoma średnimi silnikami benzynowymi. 211-konna jednostka jest łączona z "automatem" seryjnie.Sprzedaż auta rozpocznie się w październiku. Podstawowy model z silnikiem 1.8 będzie kosztował 85 600 zł.
Galeria zdjęć
Bardziej coupé niż kombi
Bardziej coupé niż kombi