Bardziej seksowny

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Świat się kończy - proporcje tego czarno-srebrnego pojazdu przypominają bardziej Porsche, a nie autko miejskie. Do napędu samochodu posłużył silnik o mocy 82 KM uzyskiwanych z niecałych 700 ccm pojemności - nic dziwnego, że musiała tu wkroczyć turbosprężarka.

Bardziej seksowny
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Bardziej seksowny

Dźwięk silnika przypomina raczej kosiarkę, jednak już przy pierwszym starcie spod świateł wiemy, że autko jest naprawdę sprytne - fabryczne 11,2 sekundy do "setki" wydaje się odpowiadać prawdzie. Prędkość maksymalna to 175 km/h. Zachowanie auta na drodze w niczym nie przypomina mniejszego brata (i dobrze!). Nieprecyzyjny układ kierowniczy praojca w wersji odkrytej działa bardzo przyzwoicie. Opcjonalnie można dokupić wspomaganie kierownicy, ale przydaje się ono tylko przy karkołomnym parkowaniu. Hamulce też nie do poznania: już po delikatnym naciśnięciu czuje się działanie układu. Większy rozstaw kół i osi sprawił, że autem można poruszać się dość szybko. Nawet na ostrzejszych zakrętach i przy wyłączonym ESP. Na obu osiach założono jednakowej szerokości opony. Poprawiono również skrzynię biegów, która teraz jest wyposażona w funkcję Kick-down. Na życzenie samochód może być wyposażony w zmianę biegów łopatkami na kierownicy - przydaje się, jeśli ktoś chce wykrzesać z auta wszystko co się da, bez odrywania rąk od kierownicy. Samochód jest produkowany w wersji roadster i roadster-coupé we francuskim mieście Hambach. Podstawowa wersja z 61-konnym silnikiem ma kosztować około 15 tys. euro, wersja 82-konna - 17 500. DaimlerChrysler rozważa wprowadzenie zwykłej wersji Smarta do Polski pod koniec roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: