Rodowód ten jest również widoczny w najnowszym M3 z roku 2007. Podstawą konstrukcyjną nowej generacji czterodrzwiowego BMW M3 było BMW serii 3, jednak nowy model bardzo różni się od swego pierwowzoru nie tylko pod względem wyglądu, ale również technologii. Pierwowzór techniczny stanowiło M3 Coupé. Dla BMW M GmbH priorytetem była oryginalna stylistyka oraz technologia napędu i układu jezdnego, nastawiona na precyzję i maksymalne osiągi.Po 15 latach odznaczony wielokrotnie tytułem "Engine of the Year" sześciocylindrowy silnik rzędowy stosowany w poprzednich generacjach BMW M3 doczekał się następcy. W czterodrziowym M3 tak jak w wersji coupe po raz pierwszy zastosowano ośmiocylindrową jednostkę napędową, której dane techniczne świadczą o doświadczeniu konstruktorów BMW M GmbH zdobytym w sportach samochodowych. Otóż z pojemności 3999 cm3 nowy silnik osiąga 420 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Moment ten silnik uzyskuje przy prędkości 3 900 obr/min.Nowe M3 przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s i może rozpędzić się maksymalnie do 250 km/h.{player}1191906057096.flv{/player}źródło: BMW
Bawarski ekspres
Spośród wszystkich modeli BMW M GmbH to po BMW M3 zawsze można było poznać jego pochodzenie ze sportów samochodowych. Dotyczyło to już wprowadzonego na rynek w roku 1986 pierwszego M3, oraz obu następnych generacji.