Podczas międzynarodowego salonu samochodów luksusowych w Wiedniu mały szwajcarski producent Beck Engineering zaprezentował swój supersportowy pojazd Beck LM 800. Szwajcarski producent ma za sobą ponad 20 lata konstruowania lekkich nadwozi, do produkcji których wykorzystuje materiały o niskiej masie – aluminium, magnez, tytan. W dużej mierze korzysta też z kompozytów, przede wszystkim kevlaru. Design zainspirowany jest przyrodą, ponieważ w naturalnych kształtach producent widzi maksymalną efektywność. Kolejnym źródłem inspiracji są bolidy formuły 1, z których wykorzystano komponenty i rozwiązania techniczne.
Niski współczynnik oporu powietrza osiągnięto dzięki maksymalnemu obniżeniu przedniej części pojazdu (wysokość zaledwie 951 mm). Kompaktową karoserię (3960 x 2043 x 951 mm) skonstruowano jak najprościej, by maksymalnie wykorzystać moc pojazdu. Dzięki aktywnemu, elektronicznie regulowanemu zawieszeniu, które dostraja się w nawiązaniu do danych z telemetrii, Beck LM 800 może się pochwalić doskonałymi właściwościami jezdnymi. Dzięki konstrukcji zespołowej i systemowi podnośników teleskopowych samochód łatwo serwisować.
Podstawowa konstrukcja nawiązuje do bolidów formuły 1. Samonośną karoserię typu „monocoque” wyprodukowano z materiałów kompozytowych i aluminium, które zapewniają odpowiednią sztywność całej konstrukcji i dostateczną ochronę kierowcy. Do karoserii przymocowano elementy nośne silnika i skrzyni biegów. Pozostałe części karoserii wyprodukowano z karbonu, kevlaru i aluminium, co umożliwiło uzyskać niską masę ok. 900 kg razem z kierowcą.
Wszystkie widoczne części karoserii zrobiono ze stopów aluminium lub z kewlaru. Ergonomiczne siedzenia zrobiono z kilku warstw kevlaru. Obręcze wykonano z aluminium za pomocą specjalnej technologii. Beck LM 800 osadzono widlastym silnikiem 8-cylindrowym o pojemności 4,2 l z turbosprężarkami przygotowanymi specjalnie dla tego modelu. Moc silnika wynosi 485 kW (650 KM), moment obrotowy osiąga wartość 900 Nm przy 5000 obr./min. Siła napędowa przenosi się za pośrednictwem 7-biegowej półautomatycznej skrzyni biegów. Producent obiecuje prędkość maksymalną 350 km/h, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 3 s, a do 200 km/h w 7 s.
Cena wersji podstawowej Beck LM GTR, która otrzymała już homologację do eksploatacji w zwykłym ruchu drogowym, wynosi 750 tys. franków szwajcarskich.