Niespodzianką są wymiary nadwozia. Nowy Civic jest bowiem mniejszy (o 35 mm) i niższy (również o 35 mm) od dotychczas oferowanego modelu (długość 4250 mm i wysokość 1460 mm), ale za to szerszy o 65 mm (szerokość 1760 mm). Powiększono też rozstaw przednich i tylnych kół (odpowiednio do 1504 i 1510 mm, tj. o 34 i 45 mm).Mniejszy, a pojemniejszyZaskoczenie przeżyją kierowcy, którzy zasiądą za kierownicą auta. Kokpit jest gruntownie zmieniony, a wskaźniki podzielono na dwie strefy. W górnej centralne miejsce zajmuje cyfrowy wyświetlacz prędkości, w dolnej dominuje okrągły obrotomierz. Wielofunkcyjna kierownica (opcja) ma przyciski sterujące radiem i tempomatem. Za dopłatą oferowany będzie system nawigacji ze sterowaniem głosowym.Mimo mniejszych wymiarów nadwozia wnętrze jest przestronniejsze i oferuje wiele pojemnychschowków, m.in. 14-litrowy, podświetlany i chłodzony przed fotelem pasażera, 6,9-litrowy w podłokietniku i duże kieszenie w drzwiach.Nowy Civic ma też zaskakująco obszerny bagażnik o pojemności 485 litrów (dotychczasowy model 370 l). Tylną kanapę dzieloną w stosunku 3:2 można szybko i łatwo składać.Moc od 83 do 140 KMAuto oferowane będzie w trzech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i jednej wysokoprężnej (patrz tabela). Wszystkie jednostki dostępne będą z 6-stopniowymi manualnymi skrzyniami biegów. W benzynowych opcjonalnie można będzie zamówić również 6-biegowe skrzynie zautomatyzowane. W zawieszeniu auta wykorzystano kolumny McPhersona z przodu oraz belkę skrętną z tyłu. Charakterystyka pracy układu ma odpowiadać dynamicznemu stylowi auta, czyli pozwalać na pewną i stabilną jazdę przy większych prędkościach i komfortowe zachowanie na drodze. Seryjnym wyposażeniem każdej wersji będzie elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z regulowaną w zależności od prędkości siłą. Pewna ochronaNad bezpieczeństwem użytkowników nowego Civica będą czuwać m.in. antypoślizgowy układ ABS z EBD sterującym rozdziałem siły hamowania na poszczególne koła. Dostępny będzie również system kontroli stabilności toru jazy VSA (z ang. Vehicle Stability Assist), którego działanie zbliżone jest do układu ESP. Auto ma ponadto przednie i boczne poduszki powietrzne, podwójne napinacze pasów na przednich fotelach oraz aktywne zagłówki zmniejszające ryzyko urazów kręgów szyjnych podczas uderzeń w tył samochodu. Nowością jest zastosowanie systemu przypominającego o zapięciu pasów także pasażerom tylnej kanapy. Honda liczy, że w testach zderzeniowych Euro-NCAP nowy Civic zdobędzie najwyższą ocenę 5 gwiazdek w zakresie bezpieczeństwa przy zderzeniu czołowym i bocznym, 3 gwiazdki w zakresie bezpieczeństwa pieszych i 4 przewożonych dzieci.Nowy Civic do sprzedaży wejdzie na początku przyszłego roku. Modele oferowane w Europie będą pochodzić z brytyjskiej fabryki Hondy w Swindon.
Będzie budzić emocje
Kolejna, ósma już generacja najpopularniejszego kompaktu w historii Hondy jest autem, które znowu wywołuje emocje. Styliści koncernu wreszcie pozwolili sobie na więcej swobody i stworzyli model zwracający uwagę niebanalnym i dynamicznym designem, który powinien przypaść do gustu zwłaszcza młodym klientom.