"Awangardowy i jedyny w swoim rodzaju. Nie musi obawiać się konkurencji" - twierdzi przedstawiciel VW. Producent z Wolfsburga zamierza sprzedawać na rynku niemieckim 25-30 tys. sztuk tego auta rocznie - to prawie dwa razy tyle, ile wynosi sprzedaż wersji zamkniętej. Testowana przez nas wersja miała 2-litrowy silnik znany m.in. z Golfa. W podobny do niego sposób prowadzi się też kabriolet. Kierownica nie drży nawet przy największych prędkościach czy ostrych zakrętach. Beetle z dużą sztywnością nadwozia nie znosi nieposłuszeństwa którejkolwiek części karoserii. Wszystko jest pod kontrolą. Następca starego "garbusa" ze 115 końmi mocy i sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów ciężko rozpędza się na niskich obrotach. Porusza się po asfalcie ociężale jak pies bernardyn, a jednocześnie jest niezwykle cichy. Nieco zrywniej reaguje na gaz, gdy przełączymy skrzynię na program sportowy. Dużo większą przyjemność jazdy oferuje pięciobiegowa przekładnia manualna - biegi są krótsze, dzięki czemu silnik palący średnio 8,8 litra potrzebuje około pół litra mniej benzyny 98-oktanowej niż jego wersja automatyczna. W Europie kabriolet będzie dostępny w czterech różnych wersjach: trzech z silnikiem benzynowym (75, 102 oraz 115 KM) i jednej TDI (100 KM). W USA Volkswagen będzie sprzedawał również model o mocy 150 KM. Deszcz przychodzi niespodziewanie. Czy auto każe nam długo moknąć? Musimy jedynie odblokować uchwyt przytrzymujący dach. Reszta przebiega automatycznie po naciśnięciu przycisku w ciągu 13 s. To oraz inne detale (kierunkowskazy w zewnętrznych lusterkach czy dzbanuszek na kwiaty w desce rozdzielczej) zadecydowały, że auto bardzo nam się spodobało. Nie można poskarżyć się nawet na bagażnik, który ma pojemność 201 litrów (w wersji zamkniętej 209 litrów). Beetle daje poczucie bezpieczeństwa: ABS, boczne poduszki powietrzne oraz elektroniczny system kontroli stabilności i toru jazdy (ESP) to pakiet standardowy. Za oparciem tylnego siedzenia wbudowana jest ochrona przeciwkapotażowa. Czujniki zgniotu uaktywniają system ochronny - w ciągu 0,25 sekundy wysuwają się dwa oparcia chroniące pasażerów. W Niemczech auto ma kosztować 19 750 euro za wersję cabrio o mocy 75 KM. W Polsce samochód najprawdopodobniej będzie dostępny jedynie na indywidualne zamówienie.
Galeria zdjęć
Beetle, jakiego kocham
Beetle, jakiego kocham
Beetle, jakiego kocham
Beetle, jakiego kocham