Bentley Continental Flying Spur z podwójnie doładowanym silnikiem W12 stoi na platformie modelu Volkswagen Phaeton. Limuzyna jest obecnie najlepiej sprzedawanym 12-cylindrowym samochodem luksusowym. Wbrew temu na nowy rok modelowy przygotowano niewielki facelifting.
Zmiany wizualne dotknęły przedniej i tylnej części – nowy jest kształt atrapy chłodnicy, zwiększyły się wloty powietrza w przednim zderzaku i przestylizowano tylny zderzak. Siatka grilla jest teraz chromowana, a na życzenie tak samo można wykończyć wloty w przednim zderzaku. Nieznacznie zmienią się również przednie i tylne lampy.
Od strony technicznej przebiegnie zaledwie kilka modyfikacji. System stabilizacji ESP 8.1 otrzyma dodatkowo tryb sportowy. Układ kierowniczy Servomatic zmieniono tak, aby zapewnić kierowcy więcej sprzężenia zwrotnego od kół. Nowe opcjonalne tarcze hamulcowe z karbonu CCB o średnicy 420 mm z przodu i 356 z tyłu, podobnie jak standardowe o średnicy odpowiednio 405 i 335 mm są największe, jakie można dziś spotkać w samochodzie osobowym.
Karbonowe tarcze mają o 20 kg niższą masę, co pozytywnie podpisuje się na właściwościach jezdnych. Dodatkowo nie są podatne na fading i nie grozi u nich ryzyko skręcenia następstwem ekstremalnego nagrzania. Przy zwykłej eksploatacji tarcze mają wytrzymać przez całą żywotność auta, a interwał wymiany klocków hamulcowych wydłużył się dwukrotnie.
Nowe pozycje pojawiły się na listach wyposażenia standardowego i opcjonalnego. Na życzenie w Flying Spur będzie montowany w pełni automatyczny aktywny tempomat z radarem, który działa od prędkości 0 km/h do prędkości ustawionej przez kierowcę, system potrafi również utrzymywać bezpieczny odstęp od samochodów jadących przed limuzyną. System audio brytyjskiej firmy Naim zaprojektowany ekskluzywnie dla modelu Continental otrzymał wzmacniacz o mocy 1100W. Jest to najwyższa moc zestawu audio, z którą można się spotkać w seryjnym samochodzie. Częścią systemu jest nowy procesor i 15 głośników, włącznie z podwójnym głośnikiem niskotonowym.
Poprawiono wyciszenie wnętrza, które już teraz znajduje się w czołówce klasy luksusowej. Nowa jest konstrukcja foteli i użyte materiały. W pięciomiejscowym układzie wnętrza nowością będzie regulacja skrajnych siedzeń tylnej kanapy. Klienci mają też możliwość wyboru obrębienia foteli szwem kontrastowym lub w kolorze tapicerki.
Ofertę poszerzają dalej dwie nowe wersje kolorystyczne wnętrza, trzy odcienie lakieru czy cztery dwukolorowe kombinacje lakierowania nadwozia.
Analogicznie do wersji Continental GT Speed również Continental Flying Spur otrzymał odmianę Speed. W odróżnieniu od standardowej wersji auto oferuje o 37 kW (50 KM) więcej mocy i o 100 Nm większy moment obrotowy. O 10 mm obniżono zawieszenie, zmieniło się również przełożenie układu kierowniczego. Z zewnątrz auto wyróżnia się przyciemnionym siatkami grilla i wlotów powietrza w przednim zderzaku. W nadkolach znajdziemy specjalnie przygotowane 20-calowe koła. Prędkość maksymalna auta wynosi 322 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,8 s.
Bentley Continental - model 2009WersjaFlying SpurFlying Spur SpeedPojemność skokowa [cm3]59985998Cylindrów/zaworów12/412/4Moc maksymalna [kW/obr./min]412/6100449/6000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]650/1600750/1750Prędkość maksymalna [km/h]312322Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]5,24,8Przyśpieszenie 0-160 km/h [s]11,310,4Przyśpieszenie 80-120 km/h [s]3,33,1Średnie zużycie paliwa [l/100 km]16,616,6Masa własna [kg]24752475