Na początek trochę historii. Standarodowy Bentley egzystuje już od wielu, wielu lat, a grupa miłośników tej marki jest skłonna zapłacić każde pieniądze za jeszcze szybsza wersję. Już w 1923 roku powstał 3 litrowy "Speed Model" z dwoma gaźnikami, podwyższoną kompresją i większą mocą.
Nowy Bentley Speed prezentuje się wspólnie z odświeżonym Continentalem GT. Najważniejszą informacją jest tu rozdzielenie rodziny cupé na słabszą i silniejszą wersję. W ten sposób narodził się najszybszy Bentley wszech czasów, który rozpędza się do 200 mph (322 km/h).
Bentley Continental GT i GT Speed | ||
Model | Continental GT | Continental GT Speed |
Silnik | 6,0 W12 Turbo | 6,0 W12 Turbo |
Pojemność skokowa [cm3] | 5998 | 5998 |
Cylindry/zawory | 12/4 | 12/4 |
Moc maksymalna [kW/obr./min] | 412/6100 | 449/6000 |
Maksymalny mom. obr. [Nm/obr./min] | 650/1600 | 750/1750 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 318 | 326 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 4,8 | 4,5 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 16,6 | 16,6 |
Silnik, skrzynia biegów, napęd czterech kółSercem obu modeli Continental GT silnik dwunastocylindrowy - członek rodziny modularnych silników koncernu Volkswagen. Ma on małe kąty pomiędzy rzędami cylindrów, tworząc kompaktową jednostkę. Zastosowano system czterozaworowy ze zmiennymi fazami rozrządu.
Nowy układ wydechowy pozwala na wydalanie bardziej czystych spalin. Nowy jest także softwar jednostki sterującej.
Conti GT ma także silnik o mocy 412 kW (522 KM) przy 6100 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm od 1600 obr./min. Mocniejsza wersja ma 449 kW (600 KM) przy 6000 obr./min i momencie 750 Nm od 1750 obr./min. Oba silniki zużywają o 3,5 proc. paliwa mniej niż poprzednie jednostki stosowane do tego modelu, ale średnie zużycie 16,6 l wciąż należy do najwyższych w tym segmencie samochodów.
Automatyczna skrzynia biegów ZF 6HP26 pozwala kierowcy także na manualny wybór stopnia przełożenia. Napęd czterech kół z centralnym dyferencjałem TorSen ze standardowego 50:50, w ciągu ułamka sekundy dostosowuje rozdział siły napędowej pomiędzy przednie i tylne koła w zależności od aktualnych warunków drogowych.
Zmodyfikowany został rónież system stabilizacji ESP (8.1), który posiada funkcje Sport Traction i Dynamic Mode, które pozwalają kierowcy na więcej swobody.
.
PodwozieWiększość elementów podwozia została wyprodukowana z metali lekkich. W przedniej części zmodyfikowano układ zawieszenia, z tyłu układ wielowahaczowy. W GT doszła rama pomocnicza, grubsze sprężyny i wzmocnione stabilizatory na obu osiach. GT Speed ma obniżony o 10 mm prześwit z przodu i 15 mm z tyłu, wzmocnione amortyzatory i zmodyfikowany software zawieszenia pneumatycznego. GT Speed otrzymał nowe, szersze koła 9,5 x 20 cali z oponami Pirelli P Zero 275/35 R20. W GT standardowo montowane są opony o wymiarach 275/40 R19. Zmianom poddano także układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic, które posiada zmienne funkcje.
Bentley twierdzi, że Continental GT i GT Speed zostały wyposażone największymi hamulcami, jakie są obecnie seryjnie montowane. Przednie tarcze mają średnicę 405 mm i grubość 36 mm, a tylne 355 mm x 22 mm. W obu zastosowano tarcze z chłodzeniem. Za dopłatą mogą być montowane jeszcze większe tarcze ceramiczne o wymiarach 420 x 40 mm z przodu i 356 mm x 28 mm z tyłu, które zatrzymywane są układem ośmiozaciskowym.
Nowe modele Bentley'a są lżejsze o 35 kg. Zbędne kilogramy udało się odjąć dzięki zastosowaniu elementów zawieszenia z metali lekkich.
DesignDirk van Braeckel, szef designerów Bentley'a, który miał w przeszłości duże doświadczenie z samochodami marki Škoda, otrzymał za zadanie ukazać ekskluzywny styl najszybszego modelu GT Speed. Jednak musiał przy tym zachować tożsamość tego modelu. Stąd tez tych zmian nie jest aż tak wiele.
Oba modele maja zmodyfikowaną maskę, nowy zderzak z większymi otworami wlotu powietrza, chromowane ozdoby dokoła świateł. Continental GT ma ciemne chromowane elementy na masce i wlotach powietrza, ale jaśniejszy chrom można zamówić już bez żadnej dopłaty. sportowy charakter nadają szersze końcówki rury wydechowej i 20 calowe koła, która na życzenie mogą być także dostarczone w ciemniejszym wydaniu. Wnętrze GT Speed wywodzi się z zestawu Mulliner Driving Specification (za dopłata dostępny także i dla GT). Nabywcy mogą wybrać dla siebie odpowiedni kolor nadwozia z 16 standardowych odcieni (w tym dwa nowe) i z 17 barw wnętrza (2 nowe).