Nowy Bentley Mulsanne czerpał inspirację z modelu Bentley 8-Litre, który produkowany był w latach 1930-1931. Tak przynajmniej podaje informacja prasowa, ale w rzeczywistości podobieństwo jest tylko symboliczne. Model 8-Litre był ostatnim modelem produkowanym przed przejęciem firmy przez konkurencyjnego Rolls-Royce’a i uważany był za najlepszy samochodów swoich czasów. Już później żaden Bentley nie miał większego silnika, a cena przewyższającaRolls-Royce Phantom II sprawiła, że 8-Litre wyprodukowany został jedynie w 100 egzemplarzach. Dlatego tez nazywano goGrand Bentley , a podobne oznaczenie wykorzystuje obecnie Bentley także w nowym Mulsanne.
W Puebble Beach nowy Mulsanne zaprezentowany został obok Bentleya 8-Litre. Był to drugi egzemplarz w historii, który był prezentowany podczas London Motor Show w 1930 roku. Przez dwa lata służył jako osobiste auto założycielowi firmy Walterowi Owenowi Bentleyowi.
Nazwa Mulsanne nie jest dla Bentleya nowością. Miał ja już sedan produkowany w latach 1980-1992. Nowy model łączy w sobie najlepsze cechy Arnage i Continentala. Danych technicznych jeszcze nie ujawniono. Potwierdzono jedynie, że auto otrzymało zmodernizowany ośmiocylindrowy silnik o pojemności skokowej 6,75 litra. Nowa platforma powstała w Crewe, gdzie także auto będzie produkowane.
Wiadomo już, że Mulsanne nie ma być następcą kończącego swoja karierę Arnage i będzie sprzedawany od połowy 2010 roku.
Dokładne informacje techniczne producent zamierza podać podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.