W 1900 roku ruszyła produkcja jednostek 2-cylindrowych, a rok później 4-cylindrowych. Od 1907 roku produkcja skoncentrowała się głównie na trzech podstawowych typach: 4-cylindrowych 2412 i 4398 ccm oraz 6-cylindrowym 9500 ccm. Produkcja aut osobowych trwała do 1917 roku, kiedy olbrzymie zamówienie armii na samochody ciężarowe zmusiło firmę do przestawienia produkcji. Po wojnie wznowiono wytwarzanie pojazdów osobowych. Tym razem z silnikami 2613 ccm, 3308 ccm i 4398 ccm. W 1933 roku produkowano jeszcze cztery modele: 9CV 1.6, 11CV 2.0, 15CV 2.6 oraz 19CV 3.3. Później zawężono produkcje tylko do dwóch pierwszych modeli. Ostatnim, produkowanym do 1939 roku modelem osobowym firmy, był model Dauphine. Na salonie paryskim w 1933 roku pokazano nową wersję tego samochodu. Nazywany był modelem 1144, co tłumaczono jako 11CV - 4 cylindry, 4 biegi. Samochód napędzany był 4-cylindrowym, rzędowym, górnozaworowym silnikiem 2.0 o mocy 50 KM osiąganej przy 4000 obr./min. Ważące 1300 kg auto rozwijało prędkość 110 km/h.
Berliet 11CV Dauphine 1933 rok Francja
Marius Berliet rozpoczął produkcję samochodów w 1895 roku. Pierwszy pojazd wyposażony był w silnik jednocylindrowy.
Auto Świat
Berliet 11CV Dauphine 1933 rok Francja