pakiet AGILITY CONTROL obejmujący dostosowujące się do sytuacji sterowanie zachowaniem amortyzatorów, inteligentny system oświetleniowy ILS z pięcioma różnymi trybami świecenia oraz przewidujący zagrożenia system ochrony pasażerów PRE-SAFE®. Do wyboru są cztero- i sześciocylindrowe silniki - które są średnio o 13 proc. mocniejsze od jednostek napędowych stosowanych w poprzednim modelu.Nowa C-Klasa ma 4851 mm długości i o 55 mm więcej od wersji obecnej. Szerokość karoserii zwiększono o 42 mm (do 1770 mm), a rozstaw osi o 45 - do 2760 mm.Design nowej Klasy C to zwarte linie i wielkie, spokojne powierzchnie. Klinowy kształt przedniego pasa ma ukazać dynamiki oraz możliwości nowego modelu. Po raz pierwszy w limuzynie Mercedesa atrapa chłodnicy służy jako cecha wyróżniająca i wyraźnie pozycjonująca wariant modelowy. Trzy szerokie, poziome listwy i wielka, centralnie umieszczona gwiazda charakteryzują wersję AVANTGARDE jako tradycyjne cechy stylistyczne sportowych modeli Mercedesa. W wersji ELEGANCE Mercedes-Benz stosuje trójwymiarowy grill wykończony błyszczącym lakierem, co podkreśla typowe dla marki cechy, jak komfort i luksus. Wersja Classic jest zdecydowanie bardziej tradycjonalistyczna, ale zapewnia dokładnie te same innowacje techniczne jak pozostałe dwie wersje modelowe. Amortyzatory automatycznie dostosowują się do warunków jazdyAGILITY CONTROL to określenie używane przez Mercedesa dla wszystkich nowych rozwiązań podnoszących na równi komfort, jak i dynamikę jazdy. Ten standardowy pakiet obejmuje układ jezdny AGILITY CONTROL, sterujący siłami tłumienia w amortyzatorach w zależności od warunków jazdy.Układ kierowniczy AGILITY CONTROL w nowej Klasie C ma przełożenie 14,5 i jest o 6% bardziej bezpośredni niż w modelu poprzednim. Objęty także w pakiecie system przełączania biegów AGILITY CONTROL odzwierciedla sportowy charakter Klasy C przez krótkie skoki i precyzyjne ruchy dźwigni zmiany biegów.Mercedes-Benz opracował także pakiet ADVANCED AGILITY z trybem jazdy sportowej, który będzie dostępny jako opcja, obejmuje on wybór pomiędzy dwoma programami zmiany biegów: Sport i Comfort. W ramach tych programów amortyzator każdego koła ma zmienne nastawy. ADAPTIVE BRAKE to kolejna nowa konstrukcja w dziedzinie układu jezdnego. Opiera się ona na technologii wypróbowanej już w Klasie S i zapewnia dodatkowe funkcje wsparcia, jeszcze bardziej podnoszące poziom bezpieczeństwa i komfortu. Moc doładowanych silników czterocylindrowych zwiększona nawet o 13%Dzięki wzrostowi mocy nawet o 13% oraz momentu obrotowego nawet o 18% silniki nowej C-Klasy przyczyniają się do powstania dynamicznej natury nowej Klasy C. Cztero- i sześciocylindrowe jednostki napędowe śą nie tylko dynamiczneale również elastyczne.Szczególną uwagę przyłożono do rozwoju konstrukcji silników czterocylindrowych. Wśród jednostek benzynowych moc bazowego silnika C 180 KOMPRESSOR wzrosła z uprzednich 105 kW/143 KM do 115 kW/156 KM, a moment obrotowy o 4,5% z 220 do 230 Nm. Natomiast C 200 KOMPRESSOR rozwija aż o 15 kW/20 KM więcej niż dotąd - ma moc 135 kW/184 KM oraz rozwija maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm przy 2800 obr./min. Te zmodyfikowane silnika zdecydowanie poprawiają osiągi i zużycie paliwa modeli czterocylindrowych. Przyspieszenie do 100 km/h w modelu C 200 KOMPRESSOR trwa o pół sekundy krócej niż w poprzedniku. Równie imponujące są wyniki w dziedzinie spalania - C 180 KOMPRESSOR zużywa o 0,3 l/100 km mniej niż przedtem, zaś spalanie C 200KOMPRESSOR obniżono o 0,5 l/100 km.W trakcie procesu konstrukcyjnego nowa Klasa C przeszła bez żadnych problemów ponad sto testów zderzeniowych, w tym wyjątkowo wymagające wewnętrzne, fabryczne testy, spośród których większość zdecydowanie wykracza poza wymogi prawne. W porównaniu z poprzednikiem Mercedes-Benz zwiększył jeszcze bardziej strefy kontrolowanego zgniotu i usprawnił proces rozprowadzania po szkielecie energii udaru. Struktura przedniego pasa nowej Klasy C ma cztery niezależnie działające poziomy zgniotu, co pozwala na rozprowadzanie sił na ogromnych powierzchniach, z ominięciem klatki pasażerskiej.Siedem poduszek powietrznych to standardowe wyposażenie każdej wersji; dwie adaptacyjne dla kierowcy i pasażera, kolanowa dla kierowcy, dwie boczne w oparciach przednich foteli i dwie ogromne okienne poduszki rozciągające się od przednich po tylne słupki. Kierowca, pasażer z przodu i pasażerowie zewnętrznych miejsc tylnych chronieni są napinaczami i ogranicznikami napięcia pasów bezpieczeństwa. Standardowe zagłówki działają według zasady NECK PRO: w przypadku kolizji przez najechanie od tyłu ich tapicerowane powierzchnie są wypychane w przód i w ciągu milisekund wspierają głowy kierowcy i pasażera z przodu. To w ogromnym stopniu redukuje ryzyko obrażeń kręgosłupa szyjnego.Inteligentny system oświetleniowy ILS opracowany przez Mercedesa jest też - po raz pierwszy w tym segmencie - dostępny w nowej Klasie C. Biksenonowe reflektory zapewniają pięć różnych funkcji oświetleniowych, dostosowanych do typowych sytuacji drogowych i pogodowych: tryb pozamiejski, autostradowy, rozszerzone światła przeciwmgłowe, aktywny system doświetlania i światła zakrętowe.Projektanci Mercedesa przy opracowywaniu kokpitu sięgnęli po wzorce z sektora sportowego i stworzyli w nowej Klasie C przejrzyście ułożony zestaw zegarów w stylu aut coupé lub roadsterów. Srebrzyste ramki zegarów, czarne cyferblaty, białe znaki i lśniąco pomarańczowe wskazówki idealnie łączą w sobie formę z funkcją - wrażenie najwyższej jakości i znakomitą czytelność.Klasa C jest bestsellerem w palecie MercedesaNowa Klasa C zastępuje samochód, który od wiosny 2000 roku znalazł przeszło 1,4 mln nabywców. Ogólnie, wliczając wszystkie wersje nadwoziowe (limuzyna, kombi i Sports Coupé) na całym świecie sprzedano ponad dwa miliony egzemplarzy Klasy C. Czyni to z tego modelu bestseller w palecie aut osobowych Mercedesa. Niemcy to największy rynek dla Klasy C, obejmuje on około 30% światowej sprzedaży tego modelu.
Bezpieczeństwo, komfort, dynamika
Wśród najnowszych technologii zastosowanych w nowym modelu Mercedesa znajdziemy m.in.