W tej turze testom poddano w sumie 15 aut, w tym 13 nowych modeli. Żadnemu z samochodów nie udało się osiągnąć maksymalnej, 4-gwiazdkowej oceny w zakresie ochrony pieszych, a 9 zdobyło tylko jedną gwiazdkę w tej kategorii.Zaskoczeniem jest słaby wynik Fiata Pandy i Kii Picanto. W autach tych poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażera oceniono tylko na 3 gwiazdki.Produceni zdali sobie sprawę z faktu, iż pasażerowie mniejszych aut żądają optymalnych standardów bezpieczeństwa. - Nie jest to tylko przywilejzarezerwowany dla tych, których stać na samochody klasy wyższej - stwierdził Claes Tingval, szef Euro--NCAP w nawiązaniu do faktu, iż wszystkie testowane w tej turze kompakty (C4, Ford Focus i BMW 1) zdobyły 5-gwiazdkowe oceny.
Bezpieczne auta
Aż 7 samochodów otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek w zakresie ochrony kierowcy i pasażera w najnowszych testach zderzeniowych Euro-NCAP. 10 zdobyło maksymalną notę 4 gwiazdek za ochronę dzieci.