Dlatego przy okazji odświeżania modelu, linii nadwozia nie poddano żadnym modyfikacjom, skupiając się na detalach i materiałach wykończeniowych wnętrza. Na środku deski rozdzielczej umieszczono panel z wylotami wentylacji i ekranem, na którym pojawiają się informacje z komputera pokładowego. Konsoli środkowej nadano nową stylizację, błyszczące chromowane elementy wyróżniają się na metalicznym tle. Odnowiono desing kierownicy, pomiędzy fotelami dodano podłokietnik ze schowkiem. Do wyboru są trzy warianty kolorystyki wnętrza: klasyczna - szara lub niebieska, elegancka - beżowa i sportowa - z ciemną tapicerką szytą czerwoną lub szarą nitką.O ile modyfikacje stylistyczne jedynie delikatnie odświeżają wygląd Alfy, o tyle zmiany techniczne mają bardziej spektakularny charakter. Przede wszystkim: nowy silnik 2.0 JTS z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Pod niskim obciążeniem, do prędkości obrotowej ok. 1500 obr./min, pracuje na ubogiej mieszance, powyżej mieszanina powietrza i paliwa osiąga stosunek stechiometryczny. Ma to zapewnić poprawę osiągów i zmniejszenie zużycia paliwa w stosunku do tradycyjnej jednostki napędowej. W liczbach podawanych przez producenta wygląda to następująco. 2.0 JTS rozwija moc większą o 10 KM niż dotychczas instalowany 2.0 Twin Spark, maksymalny moment obrotowy jest większy o 19 Nm, a maksymalna prędkość - o 6 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h trwać ma o 0,4 s krócej, a zużycie paliwa zmniejszyć się o 0,1 l/100 km. Pierwsze wrażenie z jazdy: silnik zabiera się do pracy cicho i energicznie, przyjemnie i równomiernie rozwijając moc.Inne nowości: diesla 2.4 JTD wzmocniono ze 140 do 150 KM, wszystkie wersje wyposażono standardowo w kurtyny powietrzne i układ kontroli stabilności VDC. Reflektory ksenonowe dostępne są w opcji.Debiut rynkowy odświeżonej Alfy 156 zapowiadany jest na drugą połowę marca, wtedy znane będą jej ceny.
Galeria zdjęć
Bezpośrednia
Bezpośrednia
Bezpośrednia
Bezpośrednia
Bezpośrednia