Według niej propozycja narusza zasady swobodnego przepływu kapitału w UE.Od 2006 r. biopaliwa mają stanowić 5 proc. wszystkich paliw silnikowych na rynku. W 2001 r. według danych Polskiej Izby Paliw Płynnych sprzedano na naszych stacjach 4144 tys. ton benzyn i 4911 tys. ton oleju napędowego. Zakładając, że sprzedaż za 4 lata będzie na takim samym poziomie, a estry pochodzące z oleju rzepakowego dodaje się wyłącznie do paliwa spalanego przez diesle, to potrzebnych byłoby 245 tys. ton biopaliwa. Oznacza to poważne zyski dla rolnictwa. Nie jest też dla nikogo tajemnicą, że polski rzepak może być tańszy od zagranicznego ze względu na niższe koszty produkcji. Wtedy taniej byłoby przy dystrybutorach. Jest jednak prawo europejskie.
Bitwa o biopaliwa
Posłowie Platformy Obywatelskiej i Samoobrony uważają, że rzepak do produkcji polskich biopaliw powinien pochodzić wyłącznie z pól krajowych. Sprzeciwia się temu sejmowa Komisja Europejska.