Pierwszy chiński samochód hybrydowy przygotowano w dwóch odmianach – Chery A5 ISG i Chery A5 BSG. Obie wersje bazują na sedanie A5, a po zakończeniu olimpiady rozpocznie się ich produkcja seryjna.
Model Chery A5 BSG to hybryda wykorzystująca technologię start-stop. Silnik benzynowy o pojemności 1,6 l dopełniono 12V rozrusznikiem pełniącym również funkcję generatora. Skrzynia biegów jest manualna 5-biegowa. Tak zmodyfikowany samochód osiąga o 7 % niższe normowane zużycie paliwa od seryjnej wersji 1,6, a w rzeczywistych warunkach oszczędność ma sięgnąć granicy 10 procent.
Drugi pojazd Chery A5 ISG napędzany jest benzynowym silnikiem 1,3 i silnikiem elektrycznym o mocy 12 kW. Chodzi o tzw. mild-hybrid (silnik elektryczny nie jest w stanie samoczynnie napędzać samochód, wyłącznie wspomaga jednostkę spalinową). Dodatkowo samochód wyposażono w funkcję start-stop, która zapala silnik w przeciągu 200 ms. Częścią układu są akumulatory i transformator. Moc maksymalna i moment obrotowy porównywane są do wersji z silnikiem 1,6 l. Firma Ricardo przewiduje zużycie paliwa o 15 % niższe od wersji standardowej.
Oba modele zaprojektowano tak, aby pełniły rygorystyczne normy europejskie.
Galeria zdjęć
Biuro projektowe Ricardo pomagało przy rozwoju chińskiej floty hybryd
Biuro projektowe Ricardo pomagało przy rozwoju chińskiej floty hybryd
Biuro projektowe Ricardo pomagało przy rozwoju chińskiej floty hybryd
Biuro projektowe Ricardo pomagało przy rozwoju chińskiej floty hybryd
Biuro projektowe Ricardo pomagało przy rozwoju chińskiej floty hybryd
Biuro projektowe Ricardo pomagało przy rozwoju chińskiej floty hybryd
Biuro projektowe Ricardo pomagało przy rozwoju chińskiej floty hybryd