15. października 1997 pojazd o nazwie Thrust SSC osiągnął prędkość 1228 km/h (763 mph) i został posiadaczem rekordu prędkości osiągniętej na ziemi. Napęd pojazdu Trust SSC, którym kierował były pilot RAF Andy Greek, stanowiły dwa odrzutowe silniki Rolls-Royce Spey, służące poprzednio w brytyjskiej wersji samolotu-ścigacza McDonnell Douglas F-4 Phantom II.
Nowy pojazd przygotowywany do pobicia rekordu nazywa się Bloodhound SSC, a jego przygotowaniem ponownie zajmują się Richard Noble i Andy Green.
Do napędu zamiast dwóch odrzutowych silników Trusta SSC, przewidziano hybrydowa kombinację jednostki 12-cylindrowej, odrzutowego silnika Eurojet EJ200 i silnika rakietowego.
Silnik benzynowy ma moc 589 kW (800 KM) i ma posłużyć do rozpędzenia pojazdu, po czym do akcji wkroczy silnik odrzutowy Eurojet EJ200, znany z samolotu Eurofighter Typhoon. Po przekroczeniu prędkości 1200 km/h rolę przejmie silnik rakietowy, który ma umożliwić ustanowienie nowego rekordu świata.
Pierwsze jazdy pojazdu Bloodhound SSC mają odbyć się w 2009 roku. Konstruktorzy na tym etapie chcą osiągnąć prędkość 800 mph (1287 km/h). w następnym roku ma być przekroczona prędkość 900 mph (1448 km/h), a w 2011 roku zaplanowano osiągnięcie zakładanego celu, którym jest pokonanie prędkości 1000 mph (1609 km/h).