Początkowo planowano, że już w tym roku pojazd będzie jeździł. Jednak realizacja projektu nieco się opóźniła. Potwierdzono, że do napędu zostanie wykorzystany silnik odrzutowy Eurojet EJ200 z samolotu Eurofighter Typhoon, który będzie współpracował z rakietowym. Ten ostatni waży 400 kg i osiąga maksymalnie 122 kN. Oba zapewnia 212 kN. Ten parametr odpowiada 99 360 kW (135 000 KM), co można przeliczyć na 180 bolidów współczesnej Formuły 1.
Projektanci i konstruktorzy pod kierownictwem Johna Pipera, pracują w angielskim Bristolu. W ciągu roku wykonano dziesięć prototypów. Do wersji finalnej zamontowano silnik rakietowy. Kokpit, który przypomina ścigacza, zaplanował pilot RAF Andy Green. Koła ze stopów lekkich powstały w firmie Lockheed Martin UK i bez problemu powinny utrzymać to monstrum o masie 6,5 tony przy prędkości 1690 km/h (1050 mil/h).
Głównym sponsorem przedsięwzięcia jest znany producent dodatków do paliw STP, a także 170 mecenasów włącznie z Intelem.
Próba bicia rekordu prędkości – 1000 mil/h, czyli 1609 km/h – ma odbyć się w 2011 roku w Hakskeen Pan (RPA). Trasa musi mieć przynajmniej 16 km długości, aby można było pojazd bezpiecznie zatrzymać. Południowoafrykańska ma 19 km i jest idealnie równa. Rekord może być uznany po dwóch próbach, które muszą odbyć się w przeciwnym kierunku jazdy.
Richard Noble i Andy Green mają w pokonywaniu rekordów prędkości duże doświadczenie. Pierwszy pojazdem Thrust 2, napędzanym silnikiem odrzutowym Rolls-Royce Avon, 4. października 1983 na pustyni Black Rock w Newadzie osiągnął 1019,25 km/h. Czternaście lat później powrócił na to samo miejsce z nowym pojazdem Thrust SSC (Super Sonic Car), ale w kabinie siedział Andy Green. W dniu 25 września 1997 roku ustanowił nowy rekord 1149,05 km/h.
Trzy tygodnie później, 15 października 1997 roku ten sam kierowca poprawił wynik na 1227,73 km/h. tym samym stał się pierwszym człowiekiem na świecie, który pojazdem przemieszczającym się po ziemi przekroczył prędkość dźwięku.
Napęd zapewniły dwa silniki odrzutowe Rolls-Royce Spey, które wcześniej służyły w brytyjskiej wersji amerykańskiego ścigacza McDonnell Douglas F-4 Phantom II.
Oba pojazdy są eksponowane aktualnie w Coventry Transport Museum.