Logo
WiadomościAktualnościBłotne mistrzostwa

Błotne mistrzostwa

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ostatnią eliminacją rajdowych mistrzostw Polski samochodów terenowych był Mercedes Truck Rally. Impreza ta podzielona jest na dwa etapy.

Błotne mistrzostwa
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Błotne mistrzostwa

Do walki o tytuł w mistrzostwach Polski zalicza się tylko pierwszy, drugi zaś to już tylko zabawa. Kolorytu dodaje imprezie obecność ciężarówek i motocykli.Na starcie stawiła się cała krajowa czołówka z liderem Bogdanem Kosteckim oraz goniącą go grupą kierowców (również mającą szanse na mistrzowski tytuł): Stanisławem Lisowskim, Dariuszem Andrzejewskim i Wojciechem Kozińskim. Nadzieję na tytuł (ale już raczej tylko teoretyczne) miał też Sławomir Wasiak.Od początku ostro atakował Dariusz Andrzejewski. Jednak od trzeciego odcinka prawdziwy popis jazdy dał Janusz Kozdra z klasy O1. Wygrał pod rząd cztery próby i objął prowadzenie w rajdzie. Pozostający nieco tylko z tyłu Bogdan Kostecki, wygrywając OS 7, wyszedł na prowadzenie w rajdzie. Błotniste tereny spowodowały, że nawet najlepszych zawodników nie ominęły problemy. Z taryfą (z powodu nieprzejechanego odcinka) rajd ukończyli wszyscy zawodnicy klasy O2 poza Andrzejewskim i Kosteckim. Parę osób wykluczył przekroczony limit spóźnienień.Na rok 2001 przewidziano rozegranie VIII rund mistrzowskich (w maju zadecydowano o włączeniu do kalendarza sopockiej imprezy kandydackiej). Startujące samochody podzielone były na klasy O1 i O2. Różnica leży tylko w pojemności skokowej zastosowanych silników: O1 ogranicza ją do 2500 ccm. Nie znajduje tu zastosowania przepis znany z większości regulaminów i silniki doładowane klasyfikowane są według faktycznej pojemności. Poza tym budowę samochodu ograniczają tylko przepisy... kodeksu drogowego. Z jednej strony uatrakcyjnia to zawody (duże moce), ale podwyższa koszty uczestnictwa.Już na pierwszej eliminacji pojawiło się wiele nowych lub zmodernizowanych konstrukcji, np. Dariusz Andrzejewski zmienił we Wranglerze zawieszenie, a Wojciech Koziński w Samie 3000 nadwozie na lżejsze, aluminiowe.Na starcie nie pojawił się mistrz Polski z 2000 roku, wnuk Stanisława Lisowskiego - Tomasz. Bardzo równą formę zaprezentował Bogdan Kostecki. Zwycięzca klasy turystycznej z 1999 roku (kierowcy bez licencji) zawsze w czołówce, jako jedyny punktował na wszystkich eliminacjach, a wygrał tylko ostatnią. Dobry początek sezonu zanotował Stanisław Lisowski (wygrana pierwsza elimianacja, dwa drugie miejsca) oraz załoga "Wojtków": Koziński i Wojtczak. Wygrana druga i trzecia eliminacja pozwoliły im długo plasować się na drugim miejscu. Na listę zwycięzców wpisywali się też: Sławomir Wasiak (IV i VI eliminacja), Dariusz Andrzejewski (V eliminacja) oraz kierowca słabszej klasy O1 - Paweł Oleszczak.VIII runda RMPST: 1. Bogdan Kostecki/Marek Maciołek (klasa O2, Rover 3500) 3731 punktów; 2. Janusz Kozdra/Jacek Poprawa (O1, Toyota) +32 pkt; 3. Paweł Oleszczak/Mariusz Milewski (O1, Aro 243D) +135; 4. Dariusz Andrzejewski/Arkadiusz Sąsara (O2, Jeep Wrangler 4000) +416; 5. Andrzej Nowakowski/Irena Nowakowska (O1, Toyota LC) +485; 6. Stanisław Lisowski/Piotr Binaś (O2, Mercedes 300 E) +593; 7. Maciej Kaczmarski/Jacek Rathe (O1, Toyota) +652; 8. Tomasz Męzia/Krystyna Malinowska (O2, Korando Evo II) +825; 9. Jarosław Najwer/Piotr Jakubiak (O2, Isuzu Huzar) +1781.Klasyfikacja generalna RMPST: 1. Bogdan Kostecki 88, 2. Dariusz Andrzejewski 69, 3. Stanisław Lisowski 68.Klasyfikacja grupy O1: 1. Paweł Oleszczak 38, 2. Grzegorz Szwagrzyk 37, 3. Andrzej Dudziak 34.Klasyfikacja grupy O2: 1. Bogdan Kostecki 39, 2. Stanisław Lisowski 30, 3. Dariusz Andrzejewski 30.Andrzej Jedynak

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: