Do walki o tytuł w mistrzostwach Polski zalicza się tylko pierwszy, drugi zaś to już tylko zabawa. Kolorytu dodaje imprezie obecność ciężarówek i motocykli.Na starcie stawiła się cała krajowa czołówka z liderem Bogdanem Kosteckim oraz goniącą go grupą kierowców (również mającą szanse na mistrzowski tytuł): Stanisławem Lisowskim, Dariuszem Andrzejewskim i Wojciechem Kozińskim. Nadzieję na tytuł (ale już raczej tylko teoretyczne) miał też Sławomir Wasiak.Od początku ostro atakował Dariusz Andrzejewski. Jednak od trzeciego odcinka prawdziwy popis jazdy dał Janusz Kozdra z klasy O1. Wygrał pod rząd cztery próby i objął prowadzenie w rajdzie. Pozostający nieco tylko z tyłu Bogdan Kostecki, wygrywając OS 7, wyszedł na prowadzenie w rajdzie. Błotniste tereny spowodowały, że nawet najlepszych zawodników nie ominęły problemy. Z taryfą (z powodu nieprzejechanego odcinka) rajd ukończyli wszyscy zawodnicy klasy O2 poza Andrzejewskim i Kosteckim. Parę osób wykluczył przekroczony limit spóźnienień.Na rok 2001 przewidziano rozegranie VIII rund mistrzowskich (w maju zadecydowano o włączeniu do kalendarza sopockiej imprezy kandydackiej). Startujące samochody podzielone były na klasy O1 i O2. Różnica leży tylko w pojemności skokowej zastosowanych silników: O1 ogranicza ją do 2500 ccm. Nie znajduje tu zastosowania przepis znany z większości regulaminów i silniki doładowane klasyfikowane są według faktycznej pojemności. Poza tym budowę samochodu ograniczają tylko przepisy... kodeksu drogowego. Z jednej strony uatrakcyjnia to zawody (duże moce), ale podwyższa koszty uczestnictwa.Już na pierwszej eliminacji pojawiło się wiele nowych lub zmodernizowanych konstrukcji, np. Dariusz Andrzejewski zmienił we Wranglerze zawieszenie, a Wojciech Koziński w Samie 3000 nadwozie na lżejsze, aluminiowe.Na starcie nie pojawił się mistrz Polski z 2000 roku, wnuk Stanisława Lisowskiego - Tomasz. Bardzo równą formę zaprezentował Bogdan Kostecki. Zwycięzca klasy turystycznej z 1999 roku (kierowcy bez licencji) zawsze w czołówce, jako jedyny punktował na wszystkich eliminacjach, a wygrał tylko ostatnią. Dobry początek sezonu zanotował Stanisław Lisowski (wygrana pierwsza elimianacja, dwa drugie miejsca) oraz załoga "Wojtków": Koziński i Wojtczak. Wygrana druga i trzecia eliminacja pozwoliły im długo plasować się na drugim miejscu. Na listę zwycięzców wpisywali się też: Sławomir Wasiak (IV i VI eliminacja), Dariusz Andrzejewski (V eliminacja) oraz kierowca słabszej klasy O1 - Paweł Oleszczak.VIII runda RMPST: 1. Bogdan Kostecki/Marek Maciołek (klasa O2, Rover 3500) 3731 punktów; 2. Janusz Kozdra/Jacek Poprawa (O1, Toyota) +32 pkt; 3. Paweł Oleszczak/Mariusz Milewski (O1, Aro 243D) +135; 4. Dariusz Andrzejewski/Arkadiusz Sąsara (O2, Jeep Wrangler 4000) +416; 5. Andrzej Nowakowski/Irena Nowakowska (O1, Toyota LC) +485; 6. Stanisław Lisowski/Piotr Binaś (O2, Mercedes 300 E) +593; 7. Maciej Kaczmarski/Jacek Rathe (O1, Toyota) +652; 8. Tomasz Męzia/Krystyna Malinowska (O2, Korando Evo II) +825; 9. Jarosław Najwer/Piotr Jakubiak (O2, Isuzu Huzar) +1781.Klasyfikacja generalna RMPST: 1. Bogdan Kostecki 88, 2. Dariusz Andrzejewski 69, 3. Stanisław Lisowski 68.Klasyfikacja grupy O1: 1. Paweł Oleszczak 38, 2. Grzegorz Szwagrzyk 37, 3. Andrzej Dudziak 34.Klasyfikacja grupy O2: 1. Bogdan Kostecki 39, 2. Stanisław Lisowski 30, 3. Dariusz Andrzejewski 30.Andrzej Jedynak
Galeria zdjęć
Błotne mistrzostwa
Błotne mistrzostwa
Błotne mistrzostwa
Błotne mistrzostwa
Błotne mistrzostwa
Błotne mistrzostwa