Na rynku amerykańskim pierwszy Mercedes w technologii Bluetec pojawił się w październiku ubiegłego roku i można chyba stwierdzić, iż odniósł już sukces. Sprzedaż była na tyle duża, iż władze Mercedesa postanowiły wprowadzić na ten rynek kolejne modele z tą nowoczesną jednostką wysokoprężną. W przyszłym roku Amerykanie będą mogli nabyć dalsze trzy modele Bluetec V6 - będą to klasy GL, M oraz R.

Ekologia, przyjemność jazdy i komfort to mają być główne mocne strony nowego modelu E 300 Bluetec. Klasa E wyposażona w najnowocześniejszy system zarządzania emisjami bazuje na sprawdzonych już modelach CDI o przekonujących parametrach ekologicznych, ekonomicznych i dynamicznych: 6-zaworowemu silnikowi o pojemności 3,0 litra i mocy  211 KM z potężnym momentem obrotowym 540 Nm wystarcza 7,3 litra oleju napędowego na 100 km przy wartościach emisji, które już teraz leżą poniżej przyszłych norm euro. Prędkość maksymalna modelu E 300 Bluetec wynosi 244 km/h, a rozpędzenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,2 sekundy.

Opracowana przez firmę DaimlerChrysler technologia Bluetec zmniejsza skutecznie emisję spalin emitowanych przez pojazdy z silnikiem diesla, zwłaszcza tlenków azotu. Inżynierowie z Mercedes-Benz Technology Center realizują przy tym różne strategie. I tak w modelu E 300 Bluetec pierwszy krok polegał na redukcji tlenków azotu przez zoptymalizowanie właściwości motorycznych silnika.

Dalsze działania obejmują m.in.:

- zmniejszenie stopnia sprężania do 16,5:1;

- zastosowanie specjalnych piezo-wtryskiwaczy o niewielkim przepływie hydraulicznym;

- zoptymalizowane rozwiązanie turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny;

- zoptymalizowaną regulację zawracania spalin o podwyższonej szybkości oraz

- zastosowanie ceramicznych świec żarowych, zapewniających szybki rozruch ze stanu zimnego w każdych warunkach przy zredukowanym sprężaniu.

System Bluetec jest stosowany także w pojazdach użytkowych, gdzie technologia ta sprawdza się od początku roku 2005 i obecnie jest dostępna we wszystkich produkowanych typoszeregach. DaimlerChrysler dostarczył już ponad 60 tys. samochodów ciężarowych i dostawczych oraz mikrobusów z tą technologią.