BMW opublikowało pierwsze fotografie najmniejszego kabrioletu marki. Z jednej strony chodzi o nowość w gamie modelowej, z drugiej jest powrotem do korzeni aktualnych sukcesów firmy. Pierwszy trójkowy kabriolet z końca lat 80. (model e30) był bowiem mniejszy od najnowszego kabrioletu serii 1.
Chociaż samochód zbudowano na kompaktowej platformie serii 1, konstruktorzy dostali za zadanie zbudować samochód ze składanym dachem dla 2+2 pasażerów. Sylwetka auta jest doskonała i nie ważne, czy ma właśnie naciągnięty czy złożony dach.
Na razie BMW nie opublikowało bliższych danych technicznych, ale ponieważ samochód jest pochodnym coupe serii 1, można oczekiwać, że ich rozmiary i osiągi będą bardzo zbliżone. Coupe ma 4360 mm długości, tzn. o 133 mm więcej od hatchbacku. Legendarny model e30 w wersji cabrio miał 4,32 m długości.
Topową wersją najprawdopodobniej będzie 6-cylindrowy model 135i (225 kW/306 KM; 400 Nm) z nowoczesnym rzędowym silnikiem o pojemności 2979 cm3 z dwoma turbosprężarkami (jedna na trzy cylindry). Kolejne dwie jednostki montowane w coupe spalają diesel. Czy wersje 120d (130 kW/177 KM; 350 Nm) i 123d (150 kW/204 KM; 400 Nm) pojawią się także w ofercie kabrioletu, okaże się niebawem.