BMW w tym roku wstąpi do luksusowej klasy średniej z nowym modelem Serii 5. Już dodanie do nazwy Gran Turismo zapowiada, że będzie to podróż w wielkim stylu. Ten pojazd mógłby także z powodzeniem otrzymać nalepkę luksusowy crossover, ale producent preferuje połączenie limuzyny, Sports Activity Vehicle oraz klasycznej klasy GT (Gran Turismo).
Czterodrzwiowe nadwozie po raz pierwszy w BMW dopełnia dwuczęściowy, otwierany tył. Wnętrze zapewnie duży komfort, który może być porównywalny z modelem Serii 7, chociaż nad głowa pasażerowie mają w tym aucie tyle miejsca co w BMW X5. Tylne oparcia można regulować, a także przesuwać o 100 mm do przodu, co wiąże się ze zmianą pojemności bagażnika z 440 l na 590 l. Natomiast po złożeniu tylnych siedzeń i korzystanie z wersji dwuosobowej otrzymamy do dyspozycji aż 1700 l na bagaż.
Design tego modelu juz poznaliśmy w Genewie. Przednie i tylne światła oparte są na diodach. Do klubu pięciometrowych luksusowych limuzyn zabrakło nowemu modelowi BMW jedynie 2 mm. Jego wymiary zewnętrzne: 4998 x 1901 x 1559 mm oraz rozstaw osi 3070 mm. Z elementów aluminiowych wykonano zawieszenie, pokrywę silnika i drzwi.
Do luksusowej klasy także ma blisko bogate i komfortowe wyposażenie techniczne. Standardowo montowane jest tylne zawieszenie pneumatyczne, przednie zawieszenie ma identyczną konstrukcję jak w Serii 7, adaptacyjny tempomat (funkcja stop and go za dopłatą). Do standardowego systemu Park Distance Control (z tyłu) oferowana jest także kamera, dwie kamery na przednich błotnikach oraz dwie kolejne w lusterkach zewnętrznych. Na monitorze mamy widok na wszystkie strony wokół samochodu, co z całą pewnością ułatwia wszelkie manewry w mieście.
Za dopłata możemy zamówić aktywne sterowanie tylnych kół, Adaptive Drive z elektronicznym sterowaniem amortyzatorów i ograniczeniem nachylenia nadwozia podczas pokonywania zakrętów oraz system rozpoznający w nocy osoby znajdujące się na jezdni lub poboczu.
Standardem dla nowego modelu jest także ośmiostopniowa przekładnia automatyczna, w której kierowca ma do dyspozycji trzy możliwości: „NORMAL“, „SPORT“ i „SPORT+“, czuwające nad ustawieniem automatu, wspomagania kierownicy, charakterystyki pedału gazu oraz systemu stabilizacji i ułatwiające w krótkim czasie zmianę charakteru auta z komfortowego na sportowy.
BMW 5 Gran TurismoModel535i Gran Turismo550i Gran Turismo530d Gran TurismoPojemność skokowa [cm3]297943952993Cylindry/zawory6/48/46/4Moc [kW/obr./min]225/5800300/5500-6400180/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]400/1200-5000600/1750-4500540/1750-3000Prędkosc maksymalna [km/h]250250240Przyspieszenie 0-100 km/h [s]6,35,56,9Średnie zużycie paliwa [l/100 km]8,911,26,5Cena w Niemczech [Euro]55.70075.30055.200