Wszystko rozpoczęło się w 1972 roku, gdy podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem zaprezentowany został nowy model BMW 520. Początkowo auta te powstawały w Monachium, ale jesienią następnego roku rozpoczęto produkcję tego modelu w nowym zakładzie w Dingolfing. W sumie pierwszej generacji BMW 5 wyprodukowano 699 094 egz., z czego ponad 50 proc. zostało wyeksportowanych.
Wiosną 1981 roku rozpoczęto produkcję drugiej generacji tego modelu, która miała wiele rewolucyjnych rozwiązań, a jedną z chętniej kupowanych wersji okazał się model BMW 524d. Sprzedano 722 328 egz.
W styczniu 1988 roku zadebiutowała trzecia generacja „piątki”. Po raz pierwszy zastosowano silniki sześciocylindrowe i pojawił się także model kombi pod nazwa „touring”. Sprzedano 1 333 438 egz.
Czwarta generacja zaprezentowana została w 1995 roku (1 470 757 egz.) i także wprowadziła wiele interesujących rozwiązań technicznych.
Najnowsza, piąta już generacja, wyprodukowana została do chwili obecnej w liczbie ponad 1 mln egz. To kolejne innowacyjne rozwiązania techniczne jak m.in. Efficient Dynamics, oszczędne i ekologiczne silniki wysokoprężne. BMW 520d jest pierwszym modelem w swojej klasie, którego emisja CO2 jest niższa niż 140 g/km, a średnie zużycia oleju napędowego wynosi tylko 5,1 l/100 km.
W zakładzie Dengolfing obok modelu serii 5 produkowane są także BMW seria 7, BMW seria 6 i elementy nadwozia dla Rolls-Royce. Zatrudnienie wynosi ok. 20 tys. pracowników.