Między klientami wybierającymi luksusową limuzynę w cenie od 220.000 zł wiele jest tych, którzy za swoje pieniądze chcą się wyróżniać, o takich klientów, którzy nie wybierają najsłabszych modeli z podstawowym wyposażeniem, producenci najbardziej walczą.
Po tym, jak w zeszłym roku BMW przeprowadziło face lifting siódemki, jej sprzedaż wzrosła prawie o 25%. W celu dalszego uatrakcyjnienia swojej oferty, BMW przygotowało pakiet ekskluzywnych akcesoriów, który nazwano Exclusive Edition. Możliwość indywidualizacji nie jest co prawda tak szeroka, jak w wypadku usługi BMW Individual, jednak za tym rozwiązaniem przemawia wyraźnie niższa cena.
Podstawą pakietu są dwa nowe kolory nadwozia – czarny Carbon oraz szary Stratus. Użyto tu specjalnego lakieru, który zmienia odcień w zależności od kąta widzenia oraz ilości dopadających promieni słonecznych. W zestawie nie mogło zabraknąć 19-calowych obręczy Star Spoke 231, na których zamontowano opony o różnych rozmiarach dla przedniej i tylnej osi. Wnętrze pokryto miękką skórą Merino w kolorze beżowym lub pomarańczowym, którą uzupełniają listwy dekoracyjne Piano Black lub ciemny jesion. Uczucie luksusu podkreśla obszyta skórą kierownica oraz podsufitka z tkaniny w kolorze antracytowym lub, w wersjach z dwunastocylindrowym silnikiem, poszyta Alcantarą. Poszczególne elementy można wzajemnie łączyć uzyskując cztery kombinacje kolorystyczne, a cena pakietu jest nieznacznie wyższa od ceny metalicznego lakieru, 19-calowych kół i skórzanego wykończenia wnętrza. W Europie pakiet dostępny będzie od jesieni 2006.