Napęd nowego BMW serii 7 zapewniają zupełnie nowe silniki, które dzięki koncepcji BMW EfficientDynamic cechują się wyższą mocą przy większej oszczędności.
W ofercie nowego BMW serii 7 jak na razie pojawiły się tylko doładowane silniki. Pod maską 740i i 740Li nie znajdziemy już widlastej ósemki o pojemności 4,0 l i mocy 225 kW (306 KM), jej miejsce zajął rzędowy 6-cylindrowy silnik Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferujący 240 kW (326 KM).
Na uwagę zasługują również zmiany w wersjach 750i i 750Li, gdzie pozostał co prawda 8-cylindrowy silnik, ale jego pojemność zmniejszono z 4,8 do 4,4 l, a po dodaniu doładowania Twin Turbo i bezpośredniego wtrysku paliwa (200 barów) moc zwiększyła się z 270 kW (367 KM) do 300 kW (408 KM). Turbosprężarki i katalizatory umieszczono nietypowo pomiędzy dwoma rzędami cylindrów, co umożliwiło przeprowadzenie zmian w kolektorze dolotowym i układzie wydechowym i zminimalizowanie w ten sposób strat ciśnienia.
Najmniej widoczne zmiany przeprowadzono w wersji 730d, gdzie nadal montowany będzie 6-cylindrowy turbodiesel o pojemności 3,0 l, teraz jednak z trzecią generacją bezpośredniego wtrysku paliwa common rail. Doszło do zwiększenia mocy z 170 kW (231 KM) do 180 kW (245 KM). BMW mówi w przypadku tego silnika o premierze światowej.
BMW seria 7: oferta silnikówSilnik750i740i730dPojemność skokowa [cm3]439529792993Cylindrów/zaworów8/46/46/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]300 (408)/5500-6400240 (326)/5800180 (245)/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]600/1750-4500450/1500-4500540/1750-3000Prędkość maksymalna [km/h]250250245Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]5,25,97,2Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]11,49,97,2Emisje CO2 [g/km]266232192