Już trzeci raz z kolei jury złożone z 62 najlepszych dziennikarzy z branży z 30 krajów przyznało w Stuttgarcie nagrodę „International Engine of the Year” właśnie BMW. W tym roku główną nagrodę zdobył nowy 3-litrowy silnik benzynowy BMW z układem Twin Turbo montowany dziś we wszystkich modelach popularnej serii 3. Ponadto pierwszy na świecie sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią Twin Turbo wygrał w dwóch kolejnych kategoriach jako „Best New Engine of the Year 2007” oraz w klasie pojemnościowej od 2,5 do 3,0 litra.

Poza doskonałą elastycznością jury szczególnie spodobała się duża wydajność silnika o mocy 225 kW/306 KM. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynoszące 9,5 litra na 100 km w BMW 335i Coupé wypada nadzwyczaj umiarkowanie w tej klasie mocy. Silnik Twin Turbo zawdzięcza to przede wszystkim układowi High Precision Injection autorstwa BMW, będącego pierwszym produkowanym seryjnie układem wtrysku bezpośredniego na zasadzie prowadzenia strumieniowego.Umożliwia on nadzwyczaj precyzyjne dozowanie mieszanki.

Wysoko wydajny silnik V10, montowany na przykład w BMW M5 i M6, zdobył również dwie nagrody. Ta potężna 5-litrowa jednostka o mocy 507 KM zdobyła, podobnie jak w obu minionych latach, nagrodę „Best Performance Engine of the Year”, zwyciężając także w klasie pojemnościowej powyżej 4,0 l. W latach 2005 i 2006 ten wyjątkowy silnik zdobył nagrodę „Engine of the Year”.

- BMW V10 jest nadal niedościgniony - wyjaśnia członek jury, Jeroen Jongeneel z De Telegraaf.

W klasie pojemnościowej od 2,0 do 2,5 l zwyciężył 2,5-litrowy sześciocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC montowany w BMW Z4 Roadster 2.5si i X3 2.5si. Wprowadzony w roku 2001 i stosowany odtąd w kilku milionach samochodów układ płynnej regulacji skoku zaworów sprawia, że silnik osiąga moc 160 kW/ 218 KM, i jest podstawą filozofii BMW EfficientDynamics.

- Silnik 2,5-litrowy rozpoznać można już z daleka po wspaniałym brzmieniu - mówi członek jury, Rogelio Rivera-Nava z Meksyku. Konstrukcja jako sześciocylindrowy silnik rzędowy jest podstawą czystości technicznej tego najsłynniejszego z wszystkich silników BMW. Jazda nim to prawdziwa radość.

Ale to jeszcze nie koniec deszczu nagród, jak spadł na BMW Group. Kolejną nagrodę otrzymali wspólnie partnerzy konstrukcyjni BMW Group i PSA Peugeot Citroën za 1,6-litrowy silnik turbo o mocy 128 kW / 175 KM stosowany w MINI Cooper S, a w odpowiednio adaptowanej wersji również w modelach partnera konstrukcyjnego. Jedną z nowości konstrukcyjnych w tym silniku czterocylindrowym jest innowacyjna technologia turbo Twin Scroll z wtryskiem bezpośrednim.

W ciągu ostatnich 9 lat firma BMW zdobyła w konkursie „Engine of the Year Award” ponad 30 nagród. Jest to imponujący dowód wiodącej pozycji rynkowej BMW w dziedzinie konstrukcji silników.