BMW w ramach strategii rozwoju EfficientDynamics stara się zoptymalizować swoje silniki tak, by przy nieustannym podwyższaniu mocy dochodziło do obniżania emisji i zużycia paliwa. Nową filozofię spółka zacznie wprowadzać powszechnie wraz z modelami na rok 2008, a pierwsze z nich trafią na rynek już jesienią. Zmiany obejmą 22 modele, czyli ok. 40% wszystkich samochodów BMW Group (BMW, Mini, Rolls-Royce).

Obniżanie emisji obejmie wszystkie nowe 4-cylindrowe jednostki wysokoprężne i benzynowe. Oprócz tradycyjnych silników o zwiększonej wydajności (w modelach 520d, 320d, 318d i 116i) i relatywnie nowych jednostek dostępnych od kwietnia 2007 (120d, 118d i 118i) pojawi się zupełnie nowy silnik o mocy 150 kW (204 KM) w modelu 123d. Listę 22 pojazdów dopełniają 3 samochody marki Mini, a dwie jednostki należą do dodatkowej serii BMW. Od kwietnia w Polsce dostępne są już pierwsze takie wersje BMW serii 3.

Wspomniane BMW 520d po przeprowadzonych zmianach ekologicznych będzie w swoim segmencie nowym standardem w zakresie wydajności. Silnik o mocy 130 kW (177 KM) zużyje średnio 5,1 l/100 km emitując przy tym 136 g CO2 na kilometr.

Najczystszymi BMW będą modele serii 3, której wszystkie silniki od jesieni 2008 objęte zostaną strategią rozwojową EfficientDynamics.