To czteroosobowe coupé jest szerokie (prawie 2 m), niskie (nieco ponad 1,2 m) i stosunkowo krótkie (4,6 m). Wewnątrz mamy cztery fotele oraz kosmicznie minimalistyczną deskę rozdzielczą. W środku dominują jasne materiały, nowoczesne wzornictwo i najnowsze nowinki technologiczne (np. trójwymiarowy Head-Up Display, który wyświetla na przedniej szybkie najważniejsze dla kierowcy informacje). Podnoszone, boczne drzwi są tak duże, że można dzięki nim wygodnie zająć miejsce i na przednich, i na tylnych fotelach. Bardzo fajnie.
Napęd? Turbodiesel ma trzy cylindry, 1,5 l pojemności i 163 KM. Oprócz tego są dwa silniki elektryczne, a razem jest 328 KM. Osiągi? 4,8 s do setki (tak szybko jak M3), maksymalnie 255 km/h (M3 – 250 km/h), średnie spalanie 3,76 l/100 km (M3 – 12,4 l/100 km) i emisja CO2 na poziomie 99 g/km (M3 – 295 g/km). Inne ciekawostki?
Nawigacja modelu wie, kiedy jesteśmy na autostradzie i w związku z tym zmienia nieco aerodynamikę auta (zamyka niektóre otwory chłodzące), co służy, jakżeby inaczej, obniżeniu zużycia paliwa. Na razie nie wiadomo, którego dokładnie dnia EfficientDynamics wyjedzie na drogi (najpierw w trybie elektrycznym przez 50 km, a potem kolejne 650 km na oleju napędowym), ale to się stanie w najbliższym czasie. I dobrze!
Galeria zdjęć
BMW EfficientDynamics wjeżdża do produkcji!
BMW EfficientDynamics wjeżdża do produkcji!
BMW EfficientDynamics wjeżdża do produkcji!
BMW EfficientDynamics wjeżdża do produkcji!
BMW EfficientDynamics wjeżdża do produkcji!
BMW EfficientDynamics wjeżdża do produkcji!
BMW EfficientDynamics wjeżdża do produkcji!