Ten turystyczny motocykl enduro posiada niższe zawieszenie, a wkrótce dostępny będzie w kombinacji kolorystycznej Sunset Yellow i White Metallic Matte.

Modyfikacje w widelcu z zawieszeniem teleskopowym o odwróconej konstrukcji (ze sprężyną o skoku 220 mm) i kolumną amortyzującą z regulowanym napięciem sprężyny (o skoku 165 mm), w połączeniu ze zmianą kształtu siedzenia przyczyniły się do obniżenia wysokości siedziska z 840-870mm do 800 - 825 mm.

Pięciostopniowa, regulowana dźwignia hamulca ręcznego jest elementem nowym, podobnie jak czterostopniowa, regulowana dźwignia sprzęgła.

Dzięki wprowadzonym modyfikacjom nowy G 650 Xcountry spełnia oczekiwania klientów tego segmentu w jeszcze większym stopniu.

Tylna rama wykonana ze stali ze zgrzewanymi podnóżkami pasażera przyspawana jest do stalowo-aluminiowej rurowej ramy mostowej. Większą funkcjonalność osiągnąć można poprzez zamontowanie na ramie top case’a z zestawu akcesoriów BMW Motorrad.

Ekonomiczny i dynamiczny silnik jednocylindrowy pozostał niezmieniony. Silnik rozwija 39 kW (53 KM) mocy i uzyskuje maksymalny moment obrotowy 60 Nm.

Kolejną istotną cechą nowego BMW G 650 Xcountry jest – jak zwykle – jego niska masa wynosząca 161,5 kg (masa całkowita wg DIN ze zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90 proc.). Z kolei masa bez płynów eksploatacyjnych utrzymana jest na poziomie 149,5 kg.Motocykl, który 6 lutego br. otrzymał nagrodę za wzornictwo Republiki Federalnej Niemiec, wyposażony jest w 19/17-calowe koła szprychowe.

W kołach zastosowano tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm z przodu i 240 mm z tyłu; dwukanałowy ABS dostępny jest w wyposażeniu dodatkowym.

Cena BMW G 650 Xcountry w Polsce wynosi 27 800 złotych. Unowocześniony model będzie dostępny w salonach wystawowych już pod koniec marca.