Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez producenta wszystkie benzynowe BMW wyprodukowane od roku 1998 są w stanie spalać mieszankę E10, czyli benzynę z dodatkiem 10 % etanolu, która od tego roku sprzedawana będzie w Niemczech. Wyjątkiem są silniki spalające Super Plus, czyli paliwo wysokooktanowe (98 oktanów i więcej). Mieszankę E10 można wlewać także do Mini wyprodukowanych od roku 2000 i luksusowego Rolls-Royce Phantom. Olej napędowy B7, który zawiera 7 % oleju rzepakowego, można użyć we wszystkich wysokoprężnych BMW i Mini, bez względu na to, czy pojazd wyposażono w filtr cząstek stałych.

BMW testowało wykorzystanie paliw z ekologicznymi dodatkami, które wykazały, że wymienione modele bez problemu spalać mogą biopaliwa. W dodatku dzięki temu obniżono emisje CO2.

Bawarska spółka nie jest jednak za dalszym zwiększaniem ilości ekologicznych dodatków. Według BMW wymienione paliwa obniżają co prawda uzależnienie od ropy, jednak są potencjalnym niebezpieczeństwem dla produkcji artykułów spożywczych i nie rozwiązują problemu z ilością emitowanego CO2. BMW stawia więc na paliwa drugiej generacji bazujące na enzymach czy samochody napędzane wodorem, nad którymi usilnie pracuje.