Alians z konkurencyjnymi spółkami nie jest nowością dla żadnego z partnerów. Fiat od lat współpracuje z francuskim koncernem PSA przy rozwoju i produkcji samochodów użytkowych i MPV, w niedawnym czasie połączył siły z General Motors (Grande Punto/Corsa, silniki wysokoprężne), Suzuki (Sedici/SX4) i Fordem (500/Ka), a za niedługo tę listę powinno dopełnić Tata Motors. BMW współpracował zaś z PSA przy opracowaniu mocnych 4-cylindrowych silników, a w Chinach współpracuje z tamtejszą spółką Brilliance.

Planowana współpraca dotyczy nowych modeli segmentu B, a dokładniej opracowania nowej platformy dla przyszłej generacji Mini, następcy Grande Punto oraz modelu, który zastąpi w przyszłości przedstawione niedawno Alfa Romeo MiTo.

Według informacji serwisu Automotive News Europe rozważana jest również możliwość wspólnego opracowania nowych silników wysokoprężnych i benzynowych. Według przedstawicieli obu koncernów BMW chce w ten sposób zaoszczędzić środki przeznaczone na rozwój, a dyrektor generalny Fiata Sergio Marchionne podkreślił jak ważne dla Fiata jest zawieranie aliansów produkcyjnych.

Źródło: BMW, Automotive News Europe