Pierwotna seria wyścigów BMW M1 Procar powstała z konieczności. BMW przygotowywało model M1 jako swoją broń w grupie 4, ale jednym z warunków homologacji była budowa co najmniej 400 sztuk w przeciągu dwóch lat. Niestety w międzyczasie zlikwidowano serię 4, tak więc poszukiwano rozwiązania zastępczego. Ówczesny dyrektor BMW Motorsport Jochen Neerpasch w końcu uzgodnił z Bernie Ecclestonem i Maxem Mosleyem serial wyścigów, który odbywać się będzie w ramach programu wyścigów formuły 1.
Niespodziewanie wyścigi zyskały sobie dużą popularność i przyczyniły się do nieśmiertelności M1. Dwadzieścia specjalnie przygotowanych pojazdów z silnikami o mocy 500 KM (368 kW) prowadziło pięciu najszybszych kierowców z piątkowych treningów F1 i kolejnych 15 zawodników z niższych kategorii. Seria Procar przebiegała w latach 1979 i 1980.
Na Hockenheimring za dwa tygodnie odbędą się dwa wyścigi wspomnień. Za sterami zasiądą słynni kierowcy z przeszłości, m. in. Marc Surer (dziś komentator telewizyjny wyścigów F1), Dieter Quester, Jacques Laffite, Christian Danner czy Harald Grohs. Jedno z BMW M1 poprowadzi Leopold, książę bawarii. W najsłynniejszym egzemplarzu, którego nadwozie przyozdobił Andy Warhol, ścigać się będzie sam 72-letni Jochen Neerpasch, jeden z twórców BMW M1.